بازار فارکس امروز – همه چشم‌ها به داده‌های ایالات متحده – از جمله تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه که باید در امروز پنجشنبه، 26 ژانویه (6 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • دلار آمریکا در تلاش است تا در برابر رقبای خود انعطاف‌پذیر بماند و شاخص دلار آمریکا پس از افت روز چهارشنبه در محدوده منفی زیر 102.00 باقی ماند. تقویم اقتصادی اروپا هیچ گونه انتشار داده های سطح بالایی را نشان نخواهد داد و ادراک ریسک احتمالاً باعث حرکت بازار در نیمه اول روز خواهد شد. در اوایل جلسه آمریکا، سفارشات کالاهای بادوام دسامبر، ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری و داده‌های فروش خانه جدید دسامبر از ایالات متحده برای انگیزه جدید مورد بررسی قرار خواهند گرفت. مهمتر از آن، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده اولین تخمین خود را از رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه چهارم منتشر خواهد کرد.
  • انتظارات بازار به رشد اقتصادی سالانه 2.6 درصدی در سه ماهه چهارم پس از رشد 3.2 درصدی ثبت شده در سه ماهه سوم اشاره دارد.
  
  • روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا (BOC) اعلام کرد که طبق انتظار، نرخ بهره خود را با ۲۵ واحد افزایش به ۴.۵ درصد رساند. در بیانیه سیاست خود، BOC خاطرنشان کرد که احتمالاً همزمان با ارزیابی تأثیر افزایش انباشته نرخ، نرخ را در این سطح نگه خواهد داشت. تیف ماکلم، فرماندار BOC توضیح داد: اگر برای رسیدن تورم به هدف 2 درصدی نیاز به انجام کارهای بیشتری داشته باشیم، این کار را خواهیم کرد؛ اگر ریسک های صعودی تحقق یابد، آماده افزایش بیشتر نرخ ها هستیم.» پس از صعود به بالاترین قیمت چند روزه 1.3430 با واکنش اولیه، USD/CAD کشش خود را از دست داد و روز را اندکی زیر 1.3400 بسته است. در زمان انتشار، این جفت در یک کانال باریک در حدود 1.3390 بالا و پایین می رفت.
  • «مکث مشروط» BOC در تشدید سیاست، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده را مجبور کرد که زیر 3.5 درصد باقی بماند و اجازه نداد دلار آمریکا در برابر رقبای اصلی خود قدرت پیدا کند. در همین حال، شاخص‌های اصلی وال استریت پس از باز شدن در قرمز، در روزی که تغییر چندانی نداشت، بسته شدند. در صبح اروپا، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در روز نسبتاً افزایش یافت.
  • EUR/USD از ضعف گسترده دلار آمریکا سود برد و قبل از ورود به مرحله تثبیت اوایل پنجشنبه به بالای 1.0900 صعود کرد. شایان ذکر است که دوره آرام بانک مرکزی اروپا (ECB) از امروز آغاز می شود و بعید است که سیاست گذاران در مورد چشم انداز سیاست پیش از نشست هفته آینده اظهار نظر کنند.
  • GBP/USD در روز چهارشنبه یک سری باخت دو روزه را شکست. این جفت آخرین بار در روزی که چند پیپ بالاتر از 1.2400 معامله می شد، با اندکی بالاتر معامله شد.
  • USD/JPY تحت فشار نزولی ملایمی قرار گرفت و به زیر 130.00 سقوط کرد. این جفت به نزول خود تا 129.00 اوایل پنجشنبه ادامه می دهد. در طول ساعات معاملات آسیایی، خلاصه نظرات بانک ژاپن (BOJ) نشان داد که سیاستگذاران توافق کردند که بانک مرکزی ژاپن باید ضمن توجه به عملکرد بازار اوراق قرضه، از افزایش بازده در سراسر منحنی جلوگیری کند.
  • قیمت طلا از کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا در چهارشنبه گذشته استفاده کرد و برای سومین روز متوالی افزایش یافت. XAU/USD در جلسه آسیایی به صعود خود ادامه داد و قبل از اینکه اندکی عقب نشینی کرد، در فاصله 1950 دلاری قرار گرفت.

پس از اصلاح نزولی روز سه‌شنبه، بیت کوین شتاب صعودی گرفت و در روز چهارشنبه قبل از حذف بخشی از سود روزانه خود در اواخر جلسه آمریکا، به سمت 24000 دلار افزایش یافت. در زمان نوشتن، BTC/USD اندکی بالاتر از 23000 دلار معامله می شد. اتریوم در روز چهارشنبه نزدیک به 4 درصد رشد کرد و بیشتر کاهش روز سه شنبه را پشت سر گذاشت. ETH/USD آخرین بار در حدود 1600 دلار در حال حرکت به طرفین بود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید