اخبار فارکس امروز: داده های تورم منطقه یورو و مشاغل ایالات متحده

fx market 20221230

آنچه باید در روز جمعه، 6 ژانویه بدانید:

  • به لطف داده های خوش بینانه مربوط به اشتغال از ایالات متحده، دلار آمریکا در روز پنجشنبه با افزایش شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته , به بالای 105.00 رسید. در اوایل روز جمعه، بازارها نسبتاً آرام باقی می مانند، زیرا تمرکز بر تورم منطقه یورو و ارقام خرده فروشی پیش از گزارش مشاغل دسامبر از ایالات متحده است. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده پس از زیان های سنگینی که در شاخص های اصلی وال استریت در روز پنجشنبه نسبتاً بالاتر بود و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده کمی بالاتر از 3.7 درصد ثابت شد.
  • داده های ماهانه منتشر شده توسط ADP در روز پنجشنبه نشان داد که اشتغال بخش خصوصی در ایالات متحده در ماه دسامبر 235000 نفر افزایش یافته است که با اختلاف زیادی از انتظار بازار 150000 نفر، فراتر رفته است. جزئیات بیشتر این گزارش نشان داد که تورم دستمزد سالانه در مدت مشابه 7.3 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که 204000 درخواست اولیه برای دریافت مزایای بیکاری در هفته آخر سال 2022 وجود داشته است که از 223000 در هفته قبل کاهش یافته است.
  • پیش‌بینی می‌شود که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه دسامبر به میزان 200,000 افزایش یابد و در پی افزایش بهتر از انتظار 263,000 در ماه نوامبر. انتظار می‌رود تورم دستمزد، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، از 5.1 درصد در نوامبر به 5 درصد در سال کاهش یابد. پیش از داده های بازار کار، شاخص دلار آمریکا افزایش های اخیر خود را کمی بالاتر از 105.00 تثبیت کرد.
  • EUR/USD در نیمه دوم روز پنجشنبه به شدت کاهش یافت و قبل از اینکه وارد مرحله تثبیت شود، به نزدیک 1.0500 رسید. پیش‌بینی می‌شود که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده سالانه (HICP) در منطقه یورو از 10.1 درصد در نوامبر به 9.7 درصد در دسامبر کاهش یابد.
  • GBP/USD برای اولین بار از اواخر نوامبر در روز پنجشنبه به زیر 1.1900 سقوط کرد، اما توانست یک جهش متوسط را ثبت کند. در غیاب انتشار داده‌های پرتأثیر از بریتانیا، واکنش دلار آمریکا به داده‌های ایالات متحده باید بر عملکرد این جفت ارز در آخر هفته تأثیر بگذارد.
  • USD/JPY برای سومین روز متوالی در محدوده مثبت در روز پنجشنبه بسته شد و در ساعات معاملات آسیایی روز جمعه به روند صعودی خود ادامه داد. در زمان ویرایش، این جفت ارز 0.5% در روز در 134.10 افزایش یافت. بانک مرکزی ژاپن (BoJ) یکی دیگر از عملیات خرید غیرقابل برنامه ریزی/اضطراری اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGB) را در روز جمعه انجام داد و اعلام کرد که یک عملیات وثیقه ادغام شده دو ساله را برای سومین جلسه متوالی برگزار کرده است.
  • پس از کاهش شدید روز پنجشنبه، AUD/USD کمی بالاتر از 0.6750 در روز جمعه قرارگرفت. طبق گزارش ها، چین اولین سفارش خود را برای واردات زغال سنگ استرالیا انجام داده است و به دلار استرالیا کمک می کند تا در حال حاضر جایگاه خود را حفظ کند.
  • قیمت طلا در روز پنج‌شنبه تحت فشار افزایش ارزش دلار آمریکا و بهبود بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، یک دور برنده دو روزه را شکست و بیش از 1 درصد کاهش یافت. XAU/USD در اوایل روز جمعه به سمت 1840 دلار بالا رفت زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده تاکنون آرام باقی مانده است.

بیت کوین در بحبوحه ریسک گریزی نتوانست سود هفتگی خود را تقویت کند و به زیر 16700 دلار عقب نشینی کرد. اتریوم در روز پنجشنبه زیان های کوچکی را ثبت کرد و آخرین بار در حدود 1250 دلار معامله شد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید