بازار فارکس امروز – 4 ژانویه سال 2023

fx market 20221230

آنچه باید در روز چهارشنبه 4 ژانویه بدانید:

  • به دنبال افزایش چشمگیر روز سه شنبه، به نظر می رسد شاخص دلار آمریکا در اوایل روز چهارشنبه در حدود 104.50 وارد مرحله تثبیت شده است. S&P Global PMI خدمات دسامبر (نهایی) را برای آلمان و منطقه یورو در جلسه اروپا منتشر خواهد کرد. اسناد اقتصادی ایالات متحده مملو از انتشار داده های سطح بالا خواهد بود. ISM PMI تولید را برای ماه دسامبر منتشر خواهد کرد، اداره آمار کار ایالات متحده داده های فرصت های شغلی JOLTS را برای ماه نوامبر اعلام خواهد کرد. در نهایت، FOMC صورتجلسه جلسه سیاستگذاری دسامبر را منتشر خواهد کرد.
  • پیش‌نمایش PMI تولید ISM دسامبر ایالات متحده: تشویق زیرشاخص‌ها می‌تواند به طور موقت دلار آمریکا را تقویت کند.
  • پس از سه روز آخر هفته، شاخص‌های اصلی وال استریت در روز سه‌شنبه برای به دست آوردن کشش تلاش کردند. با محتاط ماندن سرمایه گذاران، دلار آمریکا تقاضایی مناسب به عنوان پناهگاه امنی یافت و توانست از رقبای خود پیشی بگیرد. در این میان، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بیش از 2 درصد به صورت روزانه کاهش یافت. در اوایل جلسه اروپا، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده تقریباً 1 درصد کاهش یافته است و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در آن روز نسبتاً بالاتر است.
  • EUR/USD روز سه شنبه بیش از 100 پیپ از دست داد و به پایین ترین سطح خود از 13 دسامبر در 1.519 رسید و سپس در 1.0550 بسته شد. این جفت ارز در اوایل روز چهارشنبه به رشد متوسط نزدیک به 1.0570 چسبیده است.
  • AUD/USD در ساعات معاملاتی آسیا به شدت افزایش یافت و آخرین بار در روز بالای 0.6800 بیش از 1% افزایش یافت. به نظر می رسد در اوایل روز، گزارش هایی مبنی بر اینکه چین در حال بررسی پایان بخشیدن به ممنوعیت واردات زغال سنگ استرالیا است، باعث تقویت دلار استرالیا شده است. لی کان، وزیر دارایی چین در یک یادداشت، خاطرنشان کرد که بهبود اقتصادی چین هنوز قوی نیست. وی افزود: انقباض احتمالی تقاضا و مجدد اختلالات در عرضه، خطرات نزولی هستند. با این وجود، شاخص ترکیبی شانگهای همچنان در مسیر بسته شدن نسبتاً بالاتر باقی می‌ماند، در حالی که شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ پس از رالی روز سه‌شنبه بیش از 2 درصد رشد کرد.
  • GBP/USD دو روز اول معاملات هفته را در محدوده منفی بسته است. با از دست دادن مقداری قدرت دلار آمریکا در صبح اروپایی، این جفت ارز بهبودی ملایمی را حفظ کرد و چند پیپ بالاتر از 1.2000 افزایش یافت.
  • USD/JPY در جلسه آسیایی تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت و به زیر 130.50 سقوط کرد. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) روز چهارشنبه گفت که بانک مرکزی ژاپن به تسهیل پولی برای دستیابی به هدف قیمتی همزمان با رشد دستمزدها ادامه خواهد داد. با این حال، به نظر نمی رسد فعلاً این اظهار نظر بر ین ژاپن تأثیر بگذارد. نیکی آسیایی ریویو گزارش داد که نخست‌وزیر فومیو کیشیدا گفته است که آیا نیاز به بازنگری در هدف تورم با رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا دارد یا خیر.
  • با وجود تقویت گسترده دلار آمریکا، قیمت طلا در روز سه‌شنبه با کاهش شدید بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا افزایش یافت. XAU/USD حرکت صعودی خود را حفظ کرده و در بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن کمی بالاتر از 1850 دلار معامله می شود.

بیت کوین در اواسط هفته افزایش یافت و آخرین بار با رشد بیش از 1 درصدی در روز به 16860 دلار رسید. اتریوم روز سه شنبه ثابت بسته شد اما در روز چهارشنبه شتاب صعودی گرفت. ETH/USD آخرین بار در بالاترین سطح خود در نزدیک به سه هفته گذشته با 1250 دلار معامله شد که روزانه 3 درصد افزایش یافت.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید