بازار فارکس امروز – اولین روز رسمی بازار در سال 2023

fx market 20221230

آنچه باید در روز سه شنبه 3 ژانویه بدانید:

  • با عادی شدن شرایط معاملات پس از تعطیلات سال نو، به نظر می رسد سرمایه گذاران در اوایل روز سه شنبه موضع محتاطانه ای اتخاذ کرده اند. معاملات آتی Eurostoxx در آستانه افتتاحیه بیش از 5 درصد کاهش یافت و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده تقریباً بدون تغییر بود. شاخص دلار آمریکا سودهای کوچکی میکند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به سمت 3.8 درصد عقب نشینی می کند. داده های بیکاری و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از آلمان در سند اقتصادی اروپا نشان داده می شود و S&P Global PMI تولید دسامبر (نهایی) را برای ایالات متحده منتشر خواهد کرد.
  • در اوایل روز، داده های چین نشان داد که PMI تولید Caixin در دسامبر به 49 کاهش یافته است. این مقدار کمی بالاتر از انتظار بازار 48.8 بود. در همین حال، ژائو چنشین، معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC)، گفت: «مشکلات چین در سال 2022 بیشتر از حد انتظار بود، اما اقتصاد در سال 2023 بهبود خواهد یافت.» شاخص های شانهاگی کامپوزیت و هانگ سنگ هر دو همچنان باقی هستند. با این وجود، به نظر نمی رسد که افزایش ریسک به جلسه اروپا منتقل شود.
  • EUR/USD پس از صعود به بالای 1.0700 کشش خود را از دست داد و روز دوشنبه در محدوده منفی بسته شد. این جفت در اوایل صبح اروپا در حدود 1.0650 نسبتاً آرام ماند. پیش‌بینی می‌شود که CPI سالانه در دسامبر از 10 درصد در نوامبر به 9 درصد در دسامبر کاهش یابد.
  • GBP/USD یک سری برد دو روزه را شکست و در روز دوشنبه به زیر 1.2050 بسته شد. این جفت توانست در طول ساعات معاملات آسیایی یک جهش متوسط داشته باشد و آخرین بار در روز 1.2070 با اندکی بالاتر معامله شد.
  • USD/JPY دوباره تحت فشار نزولی قرار گرفت و برای اولین بار از اواخر ماه می به زیر 130.00 سقوط کرد. به گفته نیکی، بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد پیش بینی های خود را برای سال های 2023 و 2024 در ژانویه افزایش دهد. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران در چشم‌انداز سیاست BoJ با توجه به این عنوان قیمت‌ها را با شیب تند و تیز قیمت‌گذاری می‌کنند.
  • قیمت طلا در جلسه آسیایی حرکت صعودی داشت و در صبح اروپا به روند صعودی خود ادامه داد. XAU/USD آخرین بار در بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن نزدیک به 1850 دلار معامله شد.

بیت کوین پس از بازگشت اندک روز دوشنبه به صعود خود ادامه می دهد و در محدوده مثبت کمی بالاتر از 16700 دلار معامله می شود. اتریوم روز دوشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت و به نظر می رسد که در حدود 1200 دلار وارد مرحله تثبیت شده است.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید