بازار فارکس امروز – همه چیز در مورد تصمیمات فدرال رزرو و صبحت های پاول است

آنچه باید در روز چهارشنبه 1 فوریه (12 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • فوریه با چشم‌اندازی که سرمایه‌گذاران به انتشار داده‌های کلیدی اقتصاد کلان و اعلامیه‌های سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) توجه می‌کنند، شروع می‌شود. یورواستات ارقام تورم ژانویه را پیش از نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. سند اقتصادی ایالات متحده گزارش اشتغال بخش خصوصی ADP و نظرسنجی PMI تولید ISM را برای ژانویه ارائه خواهد کرد. پس از اینکه فدرال رزرو بیانیه سیاستی را در کنار تصمیم نرخ بهره در ساعت 00:30 به وقت تهران منتشر کرد، جروم پاول، رئیس FOMC نظرات خود را در مورد چشم انداز سیاست ارائه خواهد کرد و از ساعت 01:00 بامداد به وقت تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.
  
  

پیش نمایش فدرال رزرو: خوب، بد و زشت، چرا دلار آمریکا افزایش می یابد.

  • شاخص دلار DXY پس از پشت سر گذاشتن یک برد سه روزه در روز سه شنبه، نزدیک به 102.00 در اوایل روز چهارشنبه آرام می ماند. تغییر مثبت در تمایلات ریسک به دنبال داده های شاخص هزینه اشتغال، که با سرعت کمتری نسبت به انتظار در سه ماهه چهارم افزایش یافت، باعث شد تا دلار آمریکا برای پیشی گرفتن از رقبای خود در جلسه آمریکا کار سختی داشته باشد. در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 3.5 درصد کاهش یافت و شاخص های اصلی وال استریت رشد روزانه قوی را ثبت کردند. با توجه به اینکه سرمایه گذاران در آستانه رویدادهای سطح بالا به حاشیه رفته اند، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نسبتاً کاهش یافته است.
  • در طول ساعات معاملات آسیایی، داده های نیوزیلند نشان داد که نرخ بیکاری در سه ماهه چهارم از 3.3 درصد در سه ماهه سوم به 3.4 درصد افزایش یافته است. در همین دوره، تغییر اشتغال به 0.2% رسید که کمتر از انتظار بازار برای افزایش 0.3٪ بود. NZD/USD تحت فشار نزولی قرار گرفت و به سمت 0.6400 کاهش یافت و در اوایل صبح اروپا به 0.6450 بازگشت. در همین حال، PMI تولید Caixin در چین نسبت به 49 در ژانویه به 49.2 در ژانویه بهبود یافت اما نتوانست واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند.
  • یورو/دلار در روز سه‌شنبه افزایش‌های روزانه کمی را ثبت کرد، اما قبل از رسیدن به 1.0900، شتاب بهبود خود را از دست داد. پیش‌بینی می‌شود که تورم در منطقه یورو، همانطور که توسط شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده اندازه‌گیری می‌شود، از 9.2 درصد در دسامبر به 9 درصد بر اساس سالانه در ژانویه کاهش یابد.
  • GBP/USD سومین روز معاملاتی متوالی را در محدوده منفی در روز سه‌شنبه بست و سپس در اوایل چهارشنبه وارد فاز تثبیت کمی بالاتر از 1.2300 شد.
  • USD/JPY در روز سه شنبه نتوانست حرکت قاطعی در هر دو جهت انجام دهد و روز را تقریباً بدون تغییر بسته است. این جفت آسیاب نوسانات جانبی خود را بالای 130.00 در اواسط هفته گسترش می دهد. همانطور که انتظار می رفت، PMI تولیدی بانک جیبون در ژاپن در ژانویه به 48.9 رسید.
  • قیمت طلا پس از کاهش به 1900 دلار در روز سه شنبه، افزایش چشمگیری داشت. XAU/USD برای جمع آوری حرکت صعودی بیشتر با مشکل مواجه است اما اکنون در حدود 1930 دلار است.

پس از افت شدید روز دوشنبه، بیت کوین در روز سه شنبه به میزان اندکی بهبود یافت. اوایل چهارشنبه، BTC/USD در محدوده باریکی در حدود 23000 دلار در نوسان است. اتریوم پس از کاهش به 1500 دلار در اوایل هفته، فشار نزولی را از بین برد و در روز سه شنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت. در زمان انتشار، ETH/USD با اندکی کاهش در روز به 1575 دلار معامله می شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید