نگاهی به بازارها – 23 دسامبر در بازارها چه میگذرد

Forex News

آنچه باید در روز جمعه 23 دسامبر بدانید:

  • بازارها در اوایل روز جمعه نسبتاً آرام هستند زیرا شرایط معاملات در آستانه تعطیلات کریسمس ضعیف است. Bundesbank آلمان گزارش ماهانه خود را در ساعات معاملات اروپا منتشر خواهد کرد. در نیمه دوم روز، دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) را منتشر خواهد کرد که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو برای ماه نوامبر است. ویرایش نهایی دانشگاه میشیگان در شاخص اعتماد مصرف‌کننده دسامبر، داده‌های فروش خانه جدید و کالاهای بادوام در نوامبر نیز قبل از این آخر هفته طولانی، در سند اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می‌شود.
  • بازارهای سهام در ایالات متحده و بازار فارکس در ساعات معمول کار خواهند کرد اما بازارهای اوراق قرضه یک ساعت زودتر از حد معمول بسته خواهند شد. هر دو بازار روز دوشنبه 6 آذر تعطیل خواهند بود.
  • پیش‌نمایش داده‌های ایالات متحده قبل از کریسمس: Core PCE و کالاهای بادوام ممکن است عقب‌نشینی دلار آمریکا را افزایش دهند.
  • روز پنجشنبه، BEA رشد سالانه تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم را از 2.9 درصد در برآورد قبلی به 3.2 درصد بازبینی کرد. داده‌های خوش‌بینانه به دلار آمریکا کمک کرد تا در برابر رقبای خود در ساعت کاری آمریکا قدرت بگیرد. علاوه بر این، شاخص‌های اصلی وال استریت بخصوص شاخص نزدک، متحمل زیان‌های سنگینی شدند که به دلار کمک کرد تا جایگاه خود را به عنوان یک پناهگاه امن حفظ کند. پس از بسته شدن نسبتاً بالاتر در روز پنجشنبه، شاخص دلار آمریکا کمی به زیر 104.50 در صبح اروپا حرکت کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حدود 3.7 درصد افزایش یافته است و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده تغییر چندانی نکرده است.
  • EUR/USD در روز پنجشنبه ضررهای روزانه کوچکی را ثبت کرد، اما به نظر می رسد کمی بالاتر از 1.0600 در اوایل جمعه ثابت مانده است.
  • GBP/USD در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه هفته گذشته و به زیر 1.2000 رسید، زیرا شرایط بازار ریسک‌گریز بر پوند استرلینگ سنگینی می‌کرد. پس از بهبودی دیرهنگام، این جفت توانست در روز جمعه به بالای 1.2000 برسد.
  • USD/JPY تقریباً بدون تغییر در روز پنجشنبه نزدیک به 132.50 بسته شد. داده های ژاپن در اوایل روز نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه نوامبر در مقایسه با انتظار بازار 3.7 درصد به 3.8 درصد در نوامبر افزایش یافته است. با این حال، این نرخ نتوانست واکنش قابل توجهی را ایجاد کند و این جفت آخرین بار در روز با قیمت متوسط 132.70 معامله شد.
  • قیمت طلا در روز پنجشنبه تحت تاثیر آمارهای مثبت رشد آمریکا به شدت کاهش یافت و به زیر 1800 دلار بسته شد. XAU/USD در اوایل روز جمعه نسبتاً بهبود یافت، اما در حال حاضر به زیر 1800 دلار ادامه می دهد.
  • بیت کوین برای یافتن مسیر تلاش می کند و همچنان در کانالی باریک کمی زیر 17000 دلار به بالا و پایین حرکت می کند. اتریوم در روز جمعه برای سومین روز متوالی در اطرف 1200 دلار معامله می شود.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید