بازار فارکس امروز – بازار نگران مسایل ژئوپلیتیکی

آنچه باید در روز دوشنبه 13 فوریه (24 بهمن) در بازار فارکس بدانید در اینجا آمده است:

  • بازارها در اوایل روز دوشنبه ریسک گریز هستند زیرا سرمایه گذاران مراقب مساٰیل ژئوپلیتیکی هستند و در عین حال از باز کردن پوزیشن های بزرگ قبل از رویدادهای کلیدی این هفته خودداری می کنند. در غیاب انتشار داده‌های سطح بالا، این ریسک گریزی باید در بقیه روز به حرکت بازار ادامه دهد.
  • در روز جمعه، داده‌های منتشر شده توسط دانشگاه میشیگان نشان داد که مؤلفه انتظار تورمی سال آینده در نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده از 3.9 درصد در ژانویه به 4.2 درصد در اوایل فوریه افزایش یافت. این داده ها به دلار آمریکا کمک کرد تا در اواخر روز جمعه قدرت خود را در برابر رقبای خود حفظ کند و شاخص دلار آمریکا (DXY) برای دومین هفته متوالی در محدوده مثبت بسته شد. در صبح اروپا، DXY به سودهای روزانه کوچک نزدیک به 103.70 چسبیده است و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالای 3.7 درصد ثابت باقی می ماند. با انعکاس روحیه محتاطانه، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده بین 0.25 تا 0.35 درصد کاهش یافت.
  • در همین حال، گزارش ها حاکی از آن است که ارتش آمریکا یک شی ناشناس را که سومین مورد از زمان سرنگونی بالون چینی در روز یکشنبه بر فراز میشیگان بود را در آمریکای شمالی ساقط کرد.
  • EUR/USD هفته گذشته بیش از 100 پیپ از دست داد و در فاز تثبیت در روز دوشنبه زیر 1.0700 باقی ماند. روز سه‌شنبه، یورواستات داده‌های تغییرات اشتغال و تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه چهارم منتشر خواهد کرد.
  • به دنبال کاهش شدید هفته گذشته، GBP/USD برای شروع هفته در حدود 1.2050 حرکت می کند.
  • AUD/USD کمی بالای 0.6900 ثابت می ماند. در اولین ساعات معاملاتی جلسه آسیایی روز سه‌شنبه، داده‌های اعتماد تجاری بانک ملی استرالیا برای انگیزه‌های جدید در کنار شاخص اعتماد مصرف‌کننده Westpac مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دنبال کنید: ساعت فارکس زنده | سشن های فارکس به وقت ایران

  • علیرغم تقویت گسترده دلار آمریکا، USD/CAD در روز جمعه بیش از 100 پیپ سقوط کرد. داده های ماهانه منتشر شده توسط Statistics Canada نشان داد که تغییر خالص اشتغال در ژانویه 150,000 افزایش یافته است، در مقایسه با انتظار بازار 15,000، و باعث تقویت دلار کانادا شده است.
  • پس از نوسانات روز جمعه، USD/JPY در اوایل روز دوشنبه شتاب صعودی گرفت و آخرین بار در نزدیکی 132.20 معامله شد، جایی که بیش از 0.5 درصد به صورت روزانه افزایش داشت. رویترز روز دوشنبه گزارش داد که مجلس علیای پارلمان ژاپن جلسات استماع نامزدهای دولت برای رئیس جدید بانک ژاپن (BoJ) و دو معاون او را در 27 فوریه برنامه ریزی کرده است.
  • تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، قیمت طلا در آستانه آخر هفته باقی ماند و نتوانست دوباره رشد کند. در اوایل صبح اروپا، XAU/USD در محدوده محدود کمی بالاتر از 1860 دلار در نوسان است.

بیت کوین در آخر هفته نسبتاً آرام ماند اما برای دومین هفته متوالی در محدوده منفی به پایان رسید و حدود 5 درصد از دست داد. BTC/USD در اوایل دوشنبه در کانالی باریک زیر 22000 دلار بالا و پایین معامله می شود. اتریوم در مرحله ادغام باقی می ماند و ETH/USD در حدود 1500 دلار معامله می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید