اخبار فارکس

تقویم اقتصادی سبک روز سه‌شنبه و داده های تورم کانادا

گزارش بازار جهانی فارکس امروز

آنچه باید برای سه شنبه 15 اکتبر بدانید:

پس از شروع آهسته هفته، دلار آمریکا (USD) شتاب گرفت و شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه به بالای 103.00 صعود کرد و بالاترین سطح خود از اوایل آگوست را نشان داد. هیچ اطلاعات اقتصادی قابل توجهی در روز سه شنبه در تقویم اقتصادی ایالات متحده منتشر نمی‌شود. یورواستات داده های تولید صنعتی ماه اوت را منتشر خواهد کرد، در حالی که موسسه تحقیقات اقتصادی ZEW آلمان داده های احساسات منطقه یورو و آلمان را برای ماه اکتبر منتشر خواهد کرد. علاوه بر این، آمار کانادا ارقام شاخص قیمت مصرف کننده ماه سپتامبر را در اواخر روز اعلام خواهد کرد. چند تن از سیاستگذاران فدرال رزرو نیز قرار است بعدازظهر سخنرانی کنند.

در روز سه‌شنبه، داده‌های ژاپن نشان داد که تولید صنعتی در ماه آگوست 3.3 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است که مطابق با انتظارات بازار است. نخست وزیر شیگرو ایشیبا اعلام کرد که قصد دارد بودجه تکمیلی برای سال مالی جاری تهیه کند که پیش بینی می شود از 13.1 تریلیون ین (87.6 میلیارد دلار) در سال گذشته فراتر رود. به دنبال افزایش های جزئی در روز دوشنبه، USD/JPY در اوایل سه شنبه کاهش یافت و به زیر 149.50 معامله شد.

EUR/USD در جلسه روز دوشنبه آمریکا کاهش یافت و برای اولین بار در دو ماه گذشته به زیر 1.0900 سقوط کرد. این جفت به تلاش برای بازیابی آن سطح در صبح اروپا ادامه می دهد.

USD/CAD روند پیروزی خود را در روز دوشنبه به 9 روز متوالی افزایش داد. قبل از گزارش تورم کانادا، این جفت ارز در اوایل روز سه شنبه کمی بالای 1.3800 باقی می ماند.

در بریتانیا، دفتر آمار ملی گزارش داد که نرخ بیکاری ILO برای سه ماه منتهی به آگوست به 4.0 درصد کاهش یافته است که از 4.1 درصد در جولای کاهش یافته است. تغییر اشتغال در ماه اوت در مقایسه با 265 هزار نفر در ماه جولای، 373 هزار نفر ثبت شد. میانگین درآمد بدون احتساب پاداش نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد افزایش یافت که از 5.1 درصد در ژوئیه کاهش یافت. GBP/USD واکنش کمی به این ارقام نشان داد و در حدود 1.3050 معامله شد.

قیمت طلا در روز دوشنبه ثابت ماند و تقریباً بدون تغییر بسته شد و XAU/USD همچنان نزدیک به 2650 دلار در صبح اروپا معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا