اخبار فارکس

حرکت صعودی طلا برای دومین روز متوالی به دلیل افزایش تنش های خاورمیانه

گزارش طلا - Gold

قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی به حرکت صعودی خود ادامه داد و چهارمین افزایش خود را در پنج جلسه گذشته ثبت کرد و در جریان معاملات آسیایی به بالاترین حد یک و نیم هفته اخیر در حدود 2670 دلار رسید. ریسک‌های ژئوپلیتیکی مداوم، به‌ویژه از درگیری‌های خاورمیانه، به احساس خطر معامله گران افزوده و از جذابیت پناهگاه امن طلا حمایت می‌کند.

در عین حال، دلار آمریکا (USD) در حال تثبیت عملکرد قوی اخیر خود است که به بالاترین سطح دو ماهه رسیده است ولی تأثیر زیادی بر قیمت طلا ندارد. با این حال، انتظارات کاهش سیاست معتدل‌تر توسط فدرال رزرو و پیش‌بینی کاهش 25 واحدی استاندارد نرخ بهره در ماه نوامبر احتمالاً از هرگونه اصلاح قابل توجه دلار جلوگیری می‌کند و توصیه می‌شود قبل از اتخاذ مواضع صعودی در مورد فلز گرانبهای بدون بازده احتیاط کنید.

مرتبط: رابطه بین شاخص دلار و قیمت طلای جهانی

اخبار مرتبط با طلای جهانی

بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا روز سه شنبه برای دومین روز متوالی کاهش یافت، زیرا داده های تولیدی ضعیف تر از حد انتظار و کاهش ریسک های تورمی به دلیل کاهش قیمت نفت، تقاضا برای طلای بدون بازده را افزایش داد.

شاخص تولید امپایر ایالت نیویورک فدرال رزرو به شدت از بالاترین سطح 29 ماهه در سپتامبر به 11.9- در اکتبر کاهش یافت که ضعیف ترین میزان از ماه مه است که نشان دهنده بدتر شدن شرایط است.

چشم‌انداز ضعیف‌تر تقاضا و کاهش ترس از اختلالات عرضه، قیمت نفت خام را به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر رساند و به طور بالقوه فشارهای تورمی را کاهش داد و بانک مرکزی آمریکا را قادر ساخت به کاهش نرخ‌های بهره ادامه دهد.

با این حال، بازارها احتمال کاهش کمتر نرخ بهره را در نشست آتی FOMC در ماه نوامبر مورد توجه قرار می دهند، که انتظار می رود از دلار آمریکا حمایت کند و افزایش بیشتر XAU/USD را محدود کند.

روز سه شنبه، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، بر پیشرفت قابل توجه بانک مرکزی ایالات متحده در کاهش تورم تاکید کرد و به احتمال یک یا دو کاهش دیگر نرخ در سال جاری بسته به شرایط اقتصادی اشاره کرد.

به طور جداگانه، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، ابراز خوش بینی کرد و اظهار داشت که رکود قریب الوقوع را پیش بینی نمی کند زیرا اقتصاد ایالات متحده قوی است و تورم به سمت هدف 2 درصد در حال حرکت است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه پیشنهاد آتش بس در لبنان را رد کرد، در حالی که حزب الله تهدید کرد حملات خود را تشدید خواهد کرد و خطر تشدید بیشتر درگیری ها را افزایش می دهد.

دولت بایدن به اسرائیل در مورد پیامدهای احتمالی، از جمله توقف انتقال تسلیحات ایالات متحده، در صورتی که اقدامات فوری برای اجازه دادن به کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه انجام ندهد، هشدار داده است.

تمرکز بازار در این هفته به تقویم اقتصادی ایالات متحده، از جمله خرده‌فروشی ماهانه، تولید صنعتی، و ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری، همراه با داده‌های کلیدی اقتصاد کلان چین که در اواخر این هفته انتظار می‌رود، تغییر خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال طلای جهانی

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال طلا، انتظار می رود هر حرکت صعودی بیشتر با مقاومت در محدوده 2685-2686 دلار مواجه شود که مصادف با بالاترین رکورد ثبت شده در ماه سپتامبر است. مانع مهم بعدی در سطح 2700 دلار نهفته است، یک مانع روانی که اگر قاطعانه شکسته شود، می تواند نشان دهنده ادامه روند صعودی چند ماهه تثبیت شده باشد، که توسط نوسانگرهای مثبت در نمودار روزانه پشتیبانی می شود.

از جنبه منفی، پشتیبانی فوری در نزدیکی منطقه 2650 دلار قرار دارد. شکستن زیر این سطح می تواند قیمت طلا را به سمت منطقه 2632 تا 2630 دلار کاهش دهد. کاهش بیشتر احتمالاً خریداران را به خود جذب خواهد کرد و باید در نزدیکی مرز 2600 دلار که یک نقطه محوری کلیدی است، محدود بماند. شکست قاطع به زیر این سطح می تواند فروش فنی را آغاز کند و در را برای ضررهای قابل توجه تر باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا