بازار فارکس امروز – روحیه محتاط بازار قبل از انتشار آمار تورم آلمان

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 10 خرداد در بازار فارکس بدانید:

فعالان بازار در اواسط هفته در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد لایحه محدودیت بدهی ایالات متحده که با مقاومت در هر دو اتاق کنگره مواجه است، پس از اینکه کمیته قوانین مجلس نمایندگان آن را با اختلاف 7 به 6 در روز سه‌شنبه پیش برد، محتاط شده‌اند. دلار آمریکا (USD) از ریسک گریزی در اواسط هفته قبل از داده های JOLTS Job Openings برای آوریل و Fedspeak سود می برد. در نشست اروپایی، Destatis آلمان آمار تورم ماه می را منتشر خواهد کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

با انعکاس حال و هوای نامساعد بازار، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده بین 0.35 تا 0.45 درصد کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا پس از کاهش روز سه شنبه به سمت 104.50 افزایش یافت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر 1% در روز زیر 3.7% از دست داده است.

در طی ساعات معاملات آسیایی، داده‌های چین نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش تولید در ماه می با سرعت کمی سریع‌تر از آوریل به انقباض ادامه داد و PMI تولید NBS از 49.2 به 48.8 کاهش یافت. همچنین، PMI غیر تولیدی از 56.4 به 54.5 کاهش یافت اما بسیار بالاتر از انتظار بازار 50.7 بود.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

AUD/USD در جلسه آسیایی تحت فشار نزولی قرار گرفت و این جفت ارز آخرین بار در پایین ترین سطح خود از اوایل نوامبر زیر 0.6500 معامله شد. داده های منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا در روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آوریل 6.8 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است که بالاتر از 6.3 درصد ثبت شده در ماه مارس است. فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) در حین شهادت در مقابل کمیته قانونگذاری اقتصاد سنا، مجدداً تأکید کرد که تورم ریشه‌دار منجر به نرخ‌های بهره بالاتر و بیکاری می‌شود، اما این اظهارنظرها نتوانست به استرالیا کمک کند تا جایگاه خود را پیدا کند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD به سمت 1.0750 افزایش یافت و در روز سه شنبه در محدوده مثبت بسته شد. با این حال، تقویت مجدد دلار در اوایل روز چهارشنبه بر جفت تاثیر گذاشت و آن را به زیر 1.0700 رساند. در آلمان، پیش‌بینی می‌شود که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده سالانه 6.8 درصد در مقایسه با 7.6 درصد در آوریل افزایش یابد.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

USD/CAD شتاب صعودی را جمع کرد و در اوایل روز چهارشنبه تا منطقه 1.3650 پیش رفت. در ادامه روز، رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول کانادا از نزدیک توسط فعالان بازار مشاهده خواهد شد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY برای دومین روز متوالی در قلمرو منفی در روز سه‌شنبه بسته شد و به کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا در اوایل چهارشنبه ادامه داد. این جفت آخرین بار کمی بالاتر از 139.50 معامله شد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در روز سه شنبه بالای 1.2400 ثابت ماند اما در اواسط هفته قدرت خود را از دست داد. این جفت در صبح اروپا روی پای عقب می ماند و به سمت 1.2350 پایین می آید.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا از کاهش بازدهی آمریکا در روز سه شنبه سود برد و به 1960 دلار رسید. XAU/USD سودهای اخیر خود را در روز چهارشنبه تثبیت می کند و بالای 1950 دلار در نوسان است.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین اوایل چهارشنبه به سمت جنوب چرخید و به 27000 دلار سقوط کرد و بیش از 2 درصد در روز از دست داد. اتریوم روز سه‌شنبه افزایش‌های نهایی را ثبت کرد اما روز چهارشنبه مسیر خود را معکوس کرد. در زمان انتشار، ETH/USD بیش از 1 درصد در روز کاهش یافت و به 1870 دلار رسید.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید