بازار فارکس امروز – با تغییر تمرکز روی FOMC Minutes، بازارها محتاط هستند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 3 خرداد در بازار فارکس بدانید:

سرمایه گذاران در اواسط هفته به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده بین جمهوری خواهان و کاخ سفید، رویکرد محتاطانه ای را اتخاذ کردند. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در صبح اروپا نسبتاً کاهش یافته است و شاخص دلار آمریکا سودهای روز سه شنبه را تثبیت می کند. امروز نظرسنجی IFO از آلمان در سند اقتصادی اروپا ارائه خواهد شد. در اواخر جلسه آمریکا، فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) صورتجلسه نشست سیاستگذاری ماه می FOMC Minutes را منتشر خواهد کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

در ساعات معاملاتی آسیایی در روز چهارشنبه، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اعلام کرد که نرخ بهره خود را 25 واحد پایه به 5.5 درصد افزایش داده است. بیانیه سیاست نشان داد که RBNZ انتظار دارد تا ماه سپتامبر نرخ را بدون تغییر در 5.5٪ نگه دارد. آدریان اور، فرماندار RBNZ، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سیاست، گفت: “ما در سقف تورم قرار می گیریم” و خاطرنشان کرد که بازار کار تحت فشار کمتری قرار می گیرد. NZD/USD به شدت کاهش یافت و آخرین بار در پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر در 0.6150 معامله شد و بیش از 1.5٪ در روز از دست داد.

پوند به دلار GBP/USD

دفتر آمار ملی بریتانیا اوایل چهارشنبه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آوریل سالانه 8.7 درصد افزایش یافته است. این رقم به دنبال افزایش 10.1 درصدی ثبت شده در ماه مارس بود، اما از انتظار بازار 8.2 درصد فراتر رفت. CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 6.8 درصد افزایش یافت در حالی که تحلیلگران 6.2 درصد برآورد کردند. در نهایت، شاخص قیمت خرده فروشی 11.4 درصد افزایش یافت، نسبت به 13.5 درصد در مارس. به دنبال ارقام تورمی قوی‌تر از حد انتظار، پوند/دلار پوند کشش پیدا کرد و به بالای 1.2450 صعود کرد.

یورو به دلار EUR/USD

یورو/دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته در 1.0760 رسید و روز چهارشنبه جلسه آسیایی را در یک محدوده بسیار فشرده سپری کرد. این جفت تلاش می کند تا اوایل روز چهارشنبه یک ریکاوری داشته باشد اما بسیار زیر 1.0800 باقی می ماند. لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در ساعت 1745 به وقت گرینویچ سخنرانی خواهد کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

به دنبال صعود روز دوشنبه، USD/JPY در روز سه شنبه در محدوده باریکی نوسان داشت و روز را ثابت بسته بود. این جفت در اوایل چهارشنبه بلاتکلیف باقی می ماند و در حدود ساعت 138.50 به بالا و پایین می رود.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به 1950 دلار کاهش یافت، اما توانست در اواخر جلسه آمریکا در بحبوحه عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، جهش مجددی را تجربه کند. XAU/USD زیان خود را نزدیک به 1970 دلار در صبح اروپا تثبیت کرد.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی رشد کمی داشت، اما اوایل چهارشنبه تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت. BTC/USD آخرین بار با کاهش نزدیک به 2٪ در روز به قیمت 26700 دلار مشاهده شد. اتریوم روز سه شنبه تا 1900 دلار افزایش یافت، اما قبل از آزمایش آن سطح، قدرت خود را از دست داد. ETH/USD در وضعیت عقب مانده است و در صبح اروپا به سمت 1800 دلار کاهش یافته است.

اتریوم - ETH/USD

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید