بازار فارکس امروز – 13 تیر 1402

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز سه شنبه 13 تیرماه در بازار فارکس بدانید:

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

بانک مرکزی استرالیا (RBA) برخلاف انتظارات بازار حرکت کرد و پس از جلسه سیاست گذاری ماه جولای، نرخ سیاستی خود را بدون تغییر گذاشت. در همین حال، دلار آمریکا در اوایل روز سه شنبه پس از تضعیف در برابر رقبای خود پس از نظرسنجی ناامیدکننده PMI تولید ISM در روز دوشنبه، جایگاه خود را حفظ کرد. امروز هیچ انتشار داده‌ای با تأثیرگذاری بالا وجود نخواهد داشت و احتمالاً با تعطیلی بازارهای سهام و اوراق قرضه ایالات متحده به دلیل تعطیلات روز استقلال، اقدامات معاملاتی کم‌رنگ خواهد ماند.

RBA اوایل سه شنبه اعلام کرد که نرخ رسمی نقدی (OCR) را بدون تغییر در 4.10 درصد نگه داشته است. آخرین نظرسنجی رویترز نشان داد که تقریباً در میان اقتصاددانان اختلاف وجود دارد، به طوری که 16 نفر از 31 اقتصاددان پیش بینی کردند که نرخ بهره 25 واحد افزایش یابد و به 4.35 درصد برسد. در بیانیه سیاست خود، RBA تکرار کرد که “ممکن است به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد” و توضیح داد که هر گونه سخت‌گیری به چگونگی تحول اقتصاد و تورم بستگی دارد. در واکنش اولیه، AUD/USD نزدیک به 50 پیپ از دست داد و قبل از شروع یک بازگشت به زیر 0.6650 سقوط کرد. در زمان انتشار، این جفت ارز در روز نزدیک به 0.6670 معامله می شد.

شاخص دلار امریکا DXY

نظرسنجی PMI تولید ISM در روز دوشنبه نشان داد که فعالیت اقتصادی در بخش تولید ایالات متحده در ماه ژوئن با سرعت فزاینده ای رو به کاهش است. تیتر ISM Manufacturing PMI از 46.9 در ماه می به 46 کاهش یافت و ضعیف تر از انتظار بازار 47.2 بود. جزئیات بیشتر این نشریه نشان داد که شاخص اشتغال به 48.1 و جزء تورم، شاخص قیمت پرداخت شده، از 44.2 به 41.8 کاهش یافته است. شاخص دلار آمریکا پس از این داده ها، سودهای روزانه خود را پاک کرد و نزدیک به 103.00 وارد فاز تثبیت شد.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در روز دوشنبه نتوانست حرکت قاطعی در هر دو جهت انجام دهد. اوایل روز سه‌شنبه، این جفت ارز همچنان در کانالی محدود در حدود 1.0900 نوسان می‌کند.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه، قیمت جانبی خود را نزدیک به 1.2700 افزایش داد.

نفت WTI

قیمت نفت خام روز دوشنبه پس از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را یک ماه دیگر تا ماه اوت تمدید می کند، افزایش یافت. پس از افزایش به سمت 72 دلار، بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت به سمت منطقه 70 دلاری عقب نشینی کرد که گزارش ناامیدکننده ISM PMI ایالات متحده نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضا را احیا کرد.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

USD/CAD در روز سه شنبه بالای 1.3200 ثابت نگه داشته می شود. بعداً در روز، بانک کانادا نظرسنجی چشم انداز کسب و کار را برای سه ماهه دوم منتشر خواهد کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در یک کانال باریک به زیر 145.00 روز سه شنبه بالا و پایین می رود. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، اوایل روز گذشته گفت که “در ارتباط نزدیک با ایالات متحده در سطح معاون وزیر در FX است.” ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن به خبرنگاران گفت: «ما در حال تبادل نظر و ارتباط با مقامات کشورهای دیگر از جمله متحد ما ایالات متحده، نه تنها در مورد ارزها، بازارهای مالی، بلکه موضوعات مختلف دیگر هستیم».

اونس جهانی طلا - XAU/USD

طلا در بحبوحه عقب نشینی بازدهی ایالات متحده در روز دوشنبه جهش کرد و روز را با اندکی افزایش بست. XAU/USD در اوایل روز سه شنبه در محدوده مثبت بالای 1920 دلار باقی می ماند.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین شتاب صعودی داشت و قبل از انجام اصلاحات فنی در اوایل روز سه شنبه به سطح 31000 دلار صعود کرد. اتریوم روز دوشنبه به بالای 1900 دلار رسید و به نظر می رسد در صبح اروپا در آنجا تثبیت شده است.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید