بازار فارکس امروز – توجه بازار به داده های تورم PCE ایالات متحده معطوف می شود

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز جمعه 5 خرداد بدانید:

دلار آمریکا (USD) پس از ثبت افزایش برای چهار روز متوالی در این هفته، در اوایل روز جمعه در برابر رقبای خود نسبتاً آرام می ماند. دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) را که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، در ماه آوریل در کنار ارقام درآمد شخصی و هزینه‌های شخصی منتشر خواهد کرد. سند اقتصادی ایالات متحده همچنین گزارش سفارش کالاهای بادوام و شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (نهایی) را برای ماه می ارائه خواهد کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا رشد هفتگی خود را به دلیل انتشار داده های قوی اقتصاد کلان در ساعات معاملات روز پنجشنبه آمریکا افزایش داد و شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از اواسط مارس به بالای 104.00 رسید. BEA اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه اول از 1.1 درصد در برآورد اول به 1.3 درصد بازبینی کرده است. علاوه بر این، مطالبات اولیه بیکاری هفتگی برای هفته منتهی به 20 می به 229,000 رسید، در حالی که انتظار بازار 245,000 بود.

در همین حال، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه گفت که آنها هنوز به توافقی در مورد سقف بدهی دست پیدا نکرده‌اند، اما خاطرنشان کرد که مذاکره‌کنندگان برای رسیدن به توافق به کار خود ادامه خواهند داد. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در روز کاهش یافته است و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، سود هفتگی خود را در حدود 3.8 درصد تثبیت می کند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در فاصله نزدیک 1.0700 قرار گرفت، اما جو ریسک مثبت بازار به آن کمک کرد تا بخش کوچکی از زیان روزانه خود را در اواخر جلسه آمریکا در روز پنجشنبه پاک کند. در اوایل جمعه، این جفت به سمت 1.0750 به اینچ ادامه می دهد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در روز پنجشنبه نزدیک به 50 پیپ از دست داد اما توانست بالای 1.2300 باقی بماند. در صبح اروپا، GBP/USD در حالی که زیر 1.2350 معامله می شود، به سودهای روزانه کوچک می چسبد. دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) اعداد خرده فروشی را برای ماه آوریل منتشر خواهد کرد.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

داده های استرالیا در جلسه آسیایی نشان داد که خرده فروشی در ماه آوریل بدون تغییر باقی مانده است، در مقابل انتظار بازار برای رشد 0.2%. AUD/USD تا حد زیادی این گزارش را نادیده گرفت و پس از از دست دادن بیش از 100 پیپ تا کنون در این هفته، در اوایل روز جمعه بالای 0.6500 تثبیت شد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY بالاترین سطح خود از نوامبر تا کنون را به بالای 140.00 در روز پنجشنبه افزایش داد، اما در ساعات معاملاتی آسیایی روز جمعه به زیر آن سطح عقب نشینی کرد. داده های ژاپن نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده توکیو در ماه می 3.2 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. این میزان بسیار کمتر از پیش‌بینی 3.9 درصدی تحلیلگران بود و به دنبال افزایش 3.5 درصدی ثبت شده در آوریل بود.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده همچنان به شدت بر قیمت طلا در روز پنجشنبه تاثیر گذاشت و XAU/USD برای اولین بار از اواسط مارس به زیر 1940 دلار سقوط کرد. این جفت در اوایل روز جمعه بهبود می یابد و نزدیک به 1950 دلار معامله می شود.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در روز پنجشنبه سودهای کمی را ثبت کرد اما نتوانست شتاب صعودی را به دست آورد. در اوایل روز جمعه، BTC/USD در کانالی تنگ نزدیک به 26500 دلار در نوسان است. پس از کاهش شدید روز چهارشنبه، به نظر می رسد اتریوم در نیمه دوم هفته در حدود 1800 دلار تثبیت شده است.

اتریوم - ETH/USD

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید