بازار فارکس امروز – بازارها همچنان متلاطم باقی می مانند، تمرکز بر تصمیم گیری بانک مرکزی کانادا

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 17 خرداد در بازار فارکس بدانید:

جفت ارزهای اصلی در اواسط هفته به معامله در محدوده های آشنا ادامه می دهند زیرا سرمایه گذاران در جستجوی کاتالیزور مهم بعدی هستند. امروز، بانک کانادا (BoC) تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد و بیانیه سیاست را منتشر خواهد کرد. سند اقتصادی ایالات متحده داده های تراز تجاری کالا و تغییر اعتبار مصرف کننده را برای ماه آوریل ارائه خواهد کرد.

در طول ساعات معاملات آسیایی، داده های چین نشان داد که مازاد تجاری در ماه می از 90.21 میلیارد دلار در آوریل به 65.81 میلیارد دلار کاهش یافته است. این رقم بسیار کمتر از انتظار بازار 92 میلیارد دلاری بود. صادرات و واردات به ترتیب 7.5 درصد و 0.8 درصد کاهش یافت. در همین حال، اداره آمار استرالیا گزارش داد که تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) با نرخ سالانه 2.3 درصد در سه ماهه اول در مقایسه با برآورد تحلیلگران 2.4 درصد رشد داشته است.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

پس از افزایش نرخ روز سه‌شنبه که توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در تصمیم غیرمنتظره برای افزایش ۲۵ واحد پایه تقویت شد، AUD/USD کشش خود را در اوایل چهارشنبه از دست داد و آخرین بار در محدوده منفی کمی بالاتر از 0.6650 معامله شد.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا به رشدهای کوچک روزانه بالای 104.00 می چسبد و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل ثابت می ماند. در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده همچنان در حدود 3.7 درصد در نوسان است.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

به طور گسترده پیش بینی می شود که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره خود را بدون تغییر در 4.5 درصد نگه دارد. USD/CAD در اوایل چهارشنبه در کانال فشرده بالای 1.3400 معامله می شود. با پیش‌نمایش رویداد BoC، “ما انتظار داریم بانک مرکزی نرخ بهره را روی 4.5% بگذارد، اما پس از تورم قیمت مصرف‌کننده و تولید ناخالص داخلی قوی‌تر از حد انتظار و با قوی ماندن داده‌های نیروی کار، نمی‌توانیم افزایش غیرمنتظره نرخ بهره را رد کنیم.” اقتصاددانان در ING گفتند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD روز سه شنبه در محدوده منفی بسته شد و در صبح امروز اروپا در پایین تر از 1.0700 معامله می شود.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD روز سه‌شنبه برای یافتن جهت تلاش کرد و برای دومین روز متوالی نزدیک به 1.2400 بسته شد. اوایل چهارشنبه، این جفت پایین تر هم معامله شد اما درنهایت توانست کمی بالای 1.2400 بماند.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در روز چهارشنبه به سمت 139.00 کاهش یافت. داده های ژاپن در اوایل روز نشان داد که شاخص Coincident اندکی بهبود یافته و در برآورد فوری آوریل از 98.8 در ماه مارس به 99.4 رسیده است.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا همچنان در کانال باریک بالای 1950 دلار بالا و پایین می‌رود، زیرا فقدان نوسانات در بازدهی ایالات متحده باعث می‌شود XAU/USD نتواند شتاب جهت‌داری پیدا کند.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین با رشدی نزدیک به 6 درصدی در روز سه شنبه، کشش پیدا کرد و تمام ضررهای هفتگی خود را از بین برد. با این حال، BTC/USD شتاب بهبود خود را از دست داده و در اوایل چهارشنبه به زیر 27000 دلار عقب نشینی کرده است. اتریوم در روز سه‌شنبه 4 درصد افزایش یافت و پیش از ورود به مرحله ادغام، به فاصله 1900 دلاری رسید.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید