بازار فارکس امروز – دلار آمریکا برای یافتن تقاضا تلاش می کند، همه چشم ها به گزارش NFP است

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا آنچه باید در روز جمعه، 12 خرداد در بازار فارکس بدانید، آمده است:

دلار آمریکا (USD) در اوایل روز جمعه پس از متحمل شدن ضررهای سنگین در برابر رقبای اصلی خود در روز پنجشنبه (با معامله شاخص دلار آمریکا زیر 103.50 در صبح اروپا) عقب رانده شد. با تغییر تمرکز به گزارش مشاغل ماه می توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) که شامل حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) و ارقام تورم دستمزد می شود، حال و هوای بازار نسبتاً خوشایند باقی می ماند.

شاخص دلار امریکا DXY

روز پنجشنبه، پس از گزارش BLS مبنی بر اینکه تغییر در هزینه‌های کار واحد برای سه ماهه اول به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و نسبت به برآورد پیشرفته 6.3 درصدی به 4.2 درصد کاهش یافته، دلار آمریکا تحت فشار نزولی شدید قرار گرفت. علاوه بر این، گزارش ماهانه پردازش خودکار داده ها (ADP) نشان داد که اشتغال بخش خصوصی در ایالات متحده در ماه می 278000 نفر افزایش یافته است. اگرچه این خوانش با یک حاشیه وسیع از پیش بینی بازار 170000 پیشی گرفت، اما تورم ملایم دستمزد در این گزارش اجازه نداد که دلار آمریکا قدرت پیدا کند. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها با احتمال 30 درصدی، افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی قیمت گذاری می کنند.

در همین حال، سنای آمریکا به تصویب لایحه تعلیق محدودیت بدهی رای داد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در اظهار نظر در مورد این تحول، گفت: “این توافق دو حزبی یک پیروزی بزرگ برای اقتصاد ما است.” با انعکاس جو ریسک مثبت بازار، شاخص های اصلی سهام در ایالات متحده در روز پنجشنبه با افزایش قاطعانه ای بسته شدند. در اوایل روز جمعه، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل جلسه اروپا همچنان با رنگ سبز ادامه دارد.

یورو به دلار EUR/USD

یورو/دلار آمریکا در روز پنجشنبه افزایش چشمگیری را ثبت کرد و تمام ضررهای هفتگی خود را پاک کرد. این جفت به روند صعودی خود ادامه می دهد و در صبح اروپا بالای 1.0750 باقی می ماند.

پوند به دلار GBP/USD

پوند/دلار پوند از ضعف مداوم دلار استفاده کرد و به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته به بالای 1.2500 در روز پنجشنبه رسید. این جفت در اوایل روز جمعه به سودهای کوچک روزانه نزدیک به 1.2550 می چسبد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در روز پنجشنبه نزول خود را برای چهارمین روز متوالی افزایش داد و به زیر 139.00 رسید. این جفت کمی بالاتر می رود اما در آخرین روز معاملاتی هفته زیر آن سطح باقی می ماند.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در روز پنج‌شنبه به روند صعودی خود ادامه داد زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار در سه هفته اخیر به زیر 3.6 درصد رسید. XAU/USD سود هفتگی خود را در حدود 1980 دلار تثبیت می کند.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین از پایین ترین سطح هفتگی که نزدیک به 26500 دلار در ساعات معاملات آسیایی در روز جمعه ثبت کرده بود، رونق بیشتری پیدا کرد و به بالای 27000 دلار بازگشت. پس از یک اسلاید دو روزه، اتریوم یک جهش مجدد را تجربه کرد و آخرین بار شاهد افزایش بیش از 1 درصدی روزانه در حدود 1900 دلار بود.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید