طلا با موانعی در حدود 1875 دلار مواجه می‌شود که شاخص دلاردر تلاش برای ادامه حرکت است

  • قیمت طلا (XAU/USD) با فشارهایی درحرکت به سمت بالای سطح مقاومت بحرانی 1875.00 دلار در سشن آسیایی مواجه است. این فلز گرانبها با توجه به اینکه شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از تصحیح نزدیک به 103.10 تلاش برای بهبودی داشته است، سود را در فروش احساس کرده است. انتظار می‌رود که شاخص دلار آمریکا عملکردی بی‌سابقه داشته باشد، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای انگیزه‌های جدید هستند.
  • انتظار می رفت که شاخص دلار DXY برخی از علائم انقباض نوسانات را پس از یک برد سه روزه برنده پس از داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) نشان دهد. گاوهای شاخص USD پس از یک رالی قدرتمند کمی شده اند واما سوگیری صعودی همچنان دست نخورده است. معاملات آتی S&P500 و NASDAQ افزایش جزئی را در جلسه آسیایی ثبت کردند.
  • سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در بحبوحه افزایش تازه تعداد اشتغال در بازار کار ایالات متحده، قابل توجه است. پس از مشاهده یک روند کاهش معنی دار تورم، وال استریت انتظار توقف در طلسم انقابض سیاست توسط فدرال رزرو را داشت. با این حال، داده‌های خوش‌بینانه اشتغال در ژانویه نشان می‌دهد که نبرد با تورم، نیروی زیادی باقی مانده است.

تحلیل تکنیکال طلا

  • قیمت اونس جهانی پس از کاهش قیمت ماهانه خود در حدود 1860.00 دلار در فاز تثبیت قیمت قرار گرفته است. این فلز گرانبها پس از ارائه شکست الگوی نمودار مثلث، یک سقوط آزاد را در آن الگو نشان داد. شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) در محدوده نزولی 20.00-40.00 در نوسان است و همچنان نشان دهنده سوگیری نزولی است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

چارت دلار - تحلیل تکنیکال XAU/USD
تحلیل تکنیکال XAU/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید