طلا در خلال بهبود نسبی دلار، پیش از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، از اوج چند ماهه عقب نشینی کرد

  • قیمت طلا از مجاورت سطح 1950 دلار یا بالاترین سطح از آوریل 2022 که این پنج شنبه لمس کرد، عقب نشینی کرد و نزول خود را تا نیمه اول سشن اروپا ادامه داد. XAU/USD در یک ساعت گذشته به پایین ترین سطح روزانه خود، در حدود منطقه 1935 دلار سقوط کرد و در حال حاضر، به نظر می رسد که یک سری برد سه روزه را شکسته است.

قدرت دلار آمریکا بر قیمت طلا تاثیر می گذارد

  • در آستانه گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم از ایالات متحده (ایالات متحده)، شاخص دلار (DXY) کشش مثبتی به دست می‌آورد و از پایین‌ترین سطح هشت ماهه خود فاصله می‌گیرد. به نظر می رسد که این یک عامل کلیدی است که معامله گران را ترغیب می کند تا گمانه زنی هایی صعودی خود را در مورد قیمت طلای دلار آمریکا کاهش دهند. با این حال، افزایش روزانه دلار آمریکا به احتمال زیاد در میان چشم‌انداز سیاست‌های کمتر تهاجمی فدرال رزرو (فدرال رزرو) محدود باقی می‌ماند.

گانه زنی برای افزایش نرخ های کمتر توسط فدرال رزرو

  • در واقع، به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی آمریکا به دنبال نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی، موضع هاوکیش خود را ملایم‌تر خواهد کرد. علاوه بر این، ابزار FedWatch CME به احتمال بیش از 90 درصد برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که در 1 فوریه به پایان می رسد، اشاره می کند.

ترس از رکود باید کاهش قیمت طلا را محدود کند

  • جدای از این، خلق و خوی محتاطانه رایج ممکن است فعلاً به محدود کردن جنبه منفی XAU/USD امن کمک کند. نگرانی‌ها در مورد رکود عمیق‌تر اقتصاد جهانی همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد، که از لحن ملایم‌تر در بازارهای سهام مشهود است. معامله گران همچنین تمایلی ندارند و ممکن است ترجیح دهند قبل از انتشار داده های کلان کلیدی ایالات متحده در روز پنجشنبه ( انتشارGDP چهارم، سفارشات کالاهای بادوام و داده های فروش خانه جدید ) در حاشیه منتظر بمانند.

تمرکز روی داده های کلان کلیدی از ایالات متحده باقی می ماند

  • فعالان بازار در این هفته همچنین با انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) – شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو در روز جمعه روبرو خواهند شد. داده‌های دریافتی باید نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر استراتژی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده داشته باشد که به نوبه خود تقاضای دلار را افزایش می‌دهد و انگیزه‌ای معنادار برای قیمت طلا ایجاد می‌کند. با این حال، تمرکز بر نتیجه نشست دو روزه FOMC که قرار است چهارشنبه آینده اعلام شود، باقی خواهد ماند.

چشم انداز فنی قیمت طلا

  • از منظر فنی، سوگیری به نفع معامله‌گران صعودی باقی می‌ماند و هر افت بعدی احتمال بیشتری دارد که حمایت مناسبی در نزدیکی نقطه شکست مقاومت 1920 دلار پیدا کند. پس از آن منطقه حمایتی 1911-1910 دلاری پیش از رقم رند 1900 دلاری قرار دارد. سطح 1900 دلاری باید به عنوان یک نقطه محوری عمل کند، که اگر به طور قاطع شکسته شود، ممکن است سوگیری کوتاه مدت را به نفع معامله گران نزولی تغییر دهد و راه را برای عقب نشینی اصلاحی عمیق تر هموار کند.
  • از سوی دیگر، اوج چند ماهه، در حدود منطقه 1949 دلاری که اوایل این پنجشنبه لمس شد، اکنون به یک مانع فوری تبدیل شده است که بالاتر از آن قیمت طلا می تواند به منطقه 1969-1970 دلار صعود کند. این حرکت می تواند بیشتر شود و به گاوها اجازه می دهد تا از مقاومت متوسط در نزدیکی منطقه 1980 دلار پیشی بگیرند و برای اولین بار از مارس 2022، مارک روانی 2000 دلار را پس بگیرند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید