قیمت طلا از اوج چند ماهه فاصله گرفت و به زیر سطح 1925 دلار رسید

XAU/USD اخبار طلا
  • قیمت طلا در روز چهارشنبه کاهش یافت و از بالاترین سطح 9 ماهه خود دور شد، در حدود 1942 تا 1943 دلار منطقه که روز گذشته را لمس کرد. XAU/USD در نیمه اول سشن اروپا در حالت تدافعی باقی می‌ماند و در حال حاضر در نزدیکی پایین‌ترین سطح روزانه، درست زیر سطح 1925 دلار قرار دارد که تقریباً 0.70 درصد در روز کاهش یافته است.

پیش بینی ها برای افزایش نرخ های کمتر توسط فدرال رزرو به نفع قیمت طلا

  • نزولی که در حول و حوش قیمت طلا شاهد بودیم فاقد هر گونه کاتالیزور اساسی آشکار است و می‌توان آن را به سود گرفتن نسبت داد. با این حال، تقویت انتظارات برای تشدید سیاست های کمتر تهاجمی توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) می تواند حمایتی از فلز زرد داشته باشد. در واقع، به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو در بحبوحه نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده (ایالات متحده) موضع هاوکیش خود را کاهش خواهد داد.

کاهش بیشتر دلار آمریکا ممکن است بیشتر از قیمت طلا حمایت کند

  • ابزار FedWatch CME به احتمال بیش از 90 درصد برای افزایش 0.25 bps نرخ بهره در جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که در 1 فوریه به پایان می رسد، اشاره می کند. این نشان دهنده تعدیل بیشتر در سرعت چرخه افزایش نرخ خواهد بود. ، که دلار آمریکا را در حالت تدافعی نزدیک به پایین ترین سطح 9 ماهه نگه می دارد. دلار ملایم‌تر ممکن است عامل دیگری باشد که می‌تواند به محدود کردن ضرر برای قیمت طلای دلار آمریکا کمک کند.

ترس از رکود نیز به نفع گاوهای XAU/USD است

  • جدای از این، خلق و خوی محتاطانه رایج می تواند بیشتر به عنوان یک باد دم برای قیمت طلا عمل کند. خوش‌بینی اخیر نسبت به کاهش محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 در چین در بحبوحه خطرات رکود اقتصادی محدود باقی مانده است. بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی، اقتصاد جهانی اکنون در شدیدترین کندی خود به دنبال بهبودی پس از رکود از سال 1970 قرار دارد.

روی داده های کلان کلیدی ایالات متحده تمرکز کنید

  • پس‌زمینه بنیادی فوق‌الذکر، از چشم‌اندازی برای ظهور برخی کاهش ها در اطراف قیمت طلا پشتیبانی می‌کند. با این حال، گاوها تمایلی ندارند و ترجیح می دهند پیش از انتشار کلان مهم این هفته ایالات متحده، از جمله انتشار GDP سه ماهه چهارم، به حاشیه بروند. این، همراه با شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) بر استراتژی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد و انگیزه جهت‌گیری جدیدی برای XAU/USD ایجاد می‌کند.
  • در این میان، پویایی قیمت دلار، بازده اوراق قرضه ایالات متحده و تمایل به ریسک گسترده‌تر برای فرصت‌های کوتاه‌مدت در غیاب هر گونه داده اقتصادی مرتبط از ایالات متحده مورد بررسی قرار خواهند گرفت. با این وجود، پیش از تایید این که قیمت طلا در کوتاه مدت به بالاترین حد خود رسیده است و موقعیت برای عقب نشینی اصلاحی عمیق تر، همچنان عاقلانه است که منتظر فروش بعدی قوی باشیم.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

  • از منظر فنی، نقطه شکست مقاومتی 1920 دلاری احتمالاً به عنوان حمایت فوری برای قیمت طلا عمل می کند و از روند نزولی فوری محافظت می کند. هر گونه کاهش بیشتر ممکن است برخی از خریداران را در محدوده 1911-1910 دلار جذب کند، که باید به محدود کردن ضرر نزدیک به رقم دور 1900 دلار کمک کند. سطح 1900 باید به عنوان یک نقطه محوری عمل کند. یک شکست متقاعد کننده در زیر ممکن است سوگیری کوتاه مدت را به نفع معامله گران نزولی تغییر دهد و راه را برای برخی نزول های معنی دار هموار کند.
  • از سوی دیگر، منطقه 1942 تا 1943 دلار ممکن است همچنان به عنوان مانعی فوری برای قیمت طلا پیش از منطقه 1969 تا 1970 دلار عمل کند. پس از آن، سد 1980 دلاری ایجاد می‌شود که بالاتر از آن گاوها می‌توانند برای اولین بار از مارس 2022 علامت روانی 2000 دلار را بازپس بگیرند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید