طلا پس از رسیدن به اوج 9 ماهه وارد فاز اصلاحی می شود

  • اونس جهانی طلا از نوامبر سال گذشته بازگشت بزرگی داشته است و بخش قابل توجهی از کاهش سال 2022 خود را پاک کرده است. علاوه بر این، قیمت در هفته گذشته به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید، اما به سرعت آخرین دستاوردهای خود را کاهش داد زیرا به نظر می رسد پیشرفت آن در حال تمام شدن است.
  • شاخص های مومنتوم منعکس کننده از دست دادن حرکت مثبت هستند. به طور خاص، هیستوگرام MACD در زیر خط سیگنال قرمز خود در ناحیه مثبت نرم می شود، در حالی که نوسان ساز تصادفی پس از ارسال یک تلاقی نزولی در منطقه 80 خرید بیش از حد، به سمت پایین شیب دارد.
  • اگر فشارهای فروش بیشتر تشدید شود، حمایت اخیر 1916 می تواند کاهش اولیه را مهار کند. اگر آن سطح فرو بریزد، XAU/USD می تواند قبل از اینکه سد 1866 مورد بررسی قرار گیرد، برای آزمایش 1896 فرود آید. در صورت عدم توقف در آنجا، منطقه 1825 ممکن است حمایت دیگری را ارائه دهد.
  • از سوی دیگر، اگر خریداران دوباره کنترل خود را به دست آورند، قیمت می‌تواند از نرخ 1949، که بالاترین سطح 9 ماهه است، با مقاومت فوری روبرو شود. با شکستن این دیوار، گاوها ممکن است علامت روانی مهم 2000 را هدف بگیرند. شکست در بالای این منطقه می‌تواند زمینه را برای بالاترین سطح 2070 در سال 2022 فراهم کند.
  • به طور کلی، به نظر می رسد قیمت طلا در حال از دست دادن حرکت صعودی است، اما روند صعودی میان مدت خود را حفظ می کند. بنابراین، در صورتی که خط روند صعودی حرکت های نزولی را رد کند، احتمالاً کالا وارد فاز تثبیت می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید