بازار فارکس امروز – عوامل ژئوپولیتیکی بر بازار سایه افکنده است

آنچه که باید در روز سه شنبه ، 21 فوریه (2 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • به دنبال حرکات خنثی در روز دوشنبه ، به نظر می رسد که بازارها در اوایل سه شنبه در میان تشدید تنش های ژئوپلیتیکی محتاطانه رفتار میکنند. S&P Global نظرسنجی های مقدماتی PMI فوریه را برای آلمان ، یورو ، انگلیس و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. بررسی ZEW از آلمان نیز به دنبال انگیزه های تازه خواهد بود. بعداً امروز، فروش خانه های موجود برای اطلاعات و انگیزه های تازه مورد بررسی قرار می گیرد و بانک مرکزی کانادا ارقام تورم را انتشار می کند.
  • وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکلن در کنفرانس امنیتی مونیخ به دیپلمات برتر چین ، وانگ یی ، گفت که آنها اطلاعاتی داشتند که نشان می دهد چین قصد دارد پشتیبانی وسیعی را از روسیه ارائه دهد. در همین مورد ، رسانه های خبری روسی گزارش دادند که انتظار می رود وانگ یی روز سه شنبه به مسکو سفر کند و احتمالاً با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
  • در همین حال ، رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن به طور غیر منتظره ای به کیف سفر کرد و با رئیس جمهور اوکراین ولدیمیر زلنسکی دیدار کرد. بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از آن ، دوباره تأکید کرد که ایالات متحده تا زمانی که طول بکشد ، به حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه خواهد داد و گفت جنگ روسیه ناکام است.
  • رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین امروز در ساعت 0900 GMT مصاحبه ای مفصل خواهد داشت و انتظار میرود که اطلاعات مهمی از صحبت های او استخراج شود و اودر طی آن وضعیت بین المللی را پس از تحریم های گسترده غرب علیه مسکو تجزیه و تحلیل خواهد کرد.
  • با تأکید بر فضای بازار ریسک گریز، شاخص های سهام ایالات متحده در اوایل سه شنبه بین 0.3 ٪ و 0.4 ٪ کاهش یافته است. شاخص دلار آمریکا DXY، که روز دوشنبه کمی پایین تر آمد، در صبح اروپا به سود متوسطی در حدود 104.00 می رسد.
  • EUR/USD روز سه شنبه به معامله در یک کانال باریک زیر 1.0700 ادامه می دهد. Olli Rehn ، عضو شورای حاکم بر بانک مرکزی اروپا (ECB) روز سه شنبه گفت که برای ECB مناسب است که به افزایش نرخ ها فراتر از ماه مارس ادامه دهد. بعداً امروز، رئیس بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد به سؤالات تلویزیون عمومی فنلاند پاسخ خواهد داد.
  • GBP/USD در اوایل سه شنبه نسبتاً آرام است و همچنان در یک کانال باریک بالاتر از 1.2000 نوسان دارد. جیمز هوشمند ، وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه گفت که آنها در روزهای آینده در پروتکل ایرلند شمالی با اتحادیه اروپا مذاکرات بیشتری خواهند داشت. انتظار می رود که او روز چهارشنبه در مورد مذاکرات با نمایندگان Tory بپردازد.
  • هاروهیکو کورودا ، فرماندار بانک ژاپن گفت که در اوایل روز سه شنبه ، رشد دستمزد در ژاپن احتمالاً با افزایش هزینه های شرکت ها برای جبران هزینه های بالاتر زندگی ، و مقابله با کمبود نیروی کار افزایش می یابد. این نظرات نتوانستند یک واکنش قابل توجه در بازار ایجاد کنند و USD/JPY آخرین بار در روز در حدود 134.50 دیده شد.
  • قیمت طلا روز دوشنبه دستاوردهای کوچک روزانه را ثبت کرد اما در اوایل سه شنبه به زیر 1840 دلار عقب نشینی کرد. به دنبال آخر هفته سه روزه در آمریکا، بازده اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در 3.86 ٪ در قلمرو مثبت قرار دارد و تاثیر آن در XAU/USD محسوس است.

بیت کوین روز دوشنبه کشش خود را دوباره به دست آورد و بیش از 2 ٪ افزایش یافت. در زمان انتشار ایم مقاله، BTC/USD در فاصله نزدیکی از سطح 25،000 دلار کلیدی معامله می شد. اتریوم (ETH/USD) پس از اینکه دو روزه کمی منفی بسته شد، در روز دوشنبه در سشن اروپا حدود 1700 دلار معامله شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید