EUR/USD کمی از سودهای خود را کاهش می دهد و قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا به 1.1000 باز می گردد

  • ارز اروپایی رالی صعودی را به خوبی در حفظ میکند و EUR/USD را مجاب میکند تا در نهایت برای اولین بار از اوایل آوریل 2022 از مرز 1.1000 عبور کند.

EUR/USD همچنان قبل از جلسه بانک مرکزی اروپادر موقعیت خرید قرار دارد

  • یورو/دلار آمریکا برای سومین جلسه متوالی در روز پنج‌شنبه به دلیل کاهش مداوم ارزش دلار، که به ویژه پس از رویداد FOMC در 1 فوریه تشدید شد، رشد کرد.
  • در واقع، این جفت در نهایت از معیار روانی 1.1000 عبور کرد و در اوایل روز پنجشنبه به بالاترین سطح در باند 1.1030/35 صعود کرد. با این حال، این افزایش با مقداری فشار فروش مواجه شد و نرخ را مجبور کرد تا در منطقه 1.1000 فروکش کند، جایی که تلاش کرد تثبیت شود.
  • بعداً در جلسه، تمام توجه به جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا خواهد بود، جایی که توافق بین سرمایه گذاران در حال حاضر در افزایش نرخ 50 واحد پایه است. نکته قابل توجه، علاوه بر این، کنفرانس مطبوعاتی رئیس لاگارد خواهد بود، که در آن انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران از نزدیک هر دیدگاهی از گام‌های بعدی بالقوه بانک مرکزی را در شرایطی که هنوز تحت سیطره تورم بالا، کاهش نگرانی‌ها در مورد بحران انرژی و کاهش ترس از بحران است را دنبال کنند.
  • اوایل روز پنجشنبه، مازاد تجاری آلمان در ماه دسامبر به 10 میلیارد یورو کاهش یافت. در ایالات متحده، ادعاهای اولیه در نوبت اول توسط Factory Orders انجام می شود.

در اطراف یورو چه چیزی را باید جستجو کرد

  • روند صعودی که پس از جلسه فدرال رزرو شروع شد EUR/USD را به سمت شمال و بالاتر از مانع اصلی 1.1000 در روز پنجشنبه سوق داد، زیرا ضعف در اطراف دلار همچنان محرک انحصاری در افزایش بی‌سابقه این جفت ارز است.
  • در همین حال، پرایس اکشن در اطراف ارز اروپایی باید به طور دقیق ،از پویایی دلار و همچنین حرکت‌های بالقوه بعدی از سوی بانک مرکزی اروپا دنبال شود.
  • به منطقه یورو برگردیم، اکنون به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به رکود کاهش یافته است، که در عین حال به عنوان یک محرک مهم در حفظ بهبود مداوم ارز واحد و همچنین روایت تندروانه بانک مرکزی اروپا باقی مانده است.
  • رویدادهای کلیدی در منطقه یورو در این هفته: تراز تجاری آلمان، تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، لاگارد ECB (پنجشنبه) – آلمان، PMI خدمات نهایی EMU (جمعه).
  • مسائل برجسته دیگر: ادامه چرخه افزایشی بانک مرکزی اروپا در بحبوحه گمانه زنی های رو به کاهش برای رکود در منطقه و همچنان تورم بالا. تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر چشم انداز رشد و چشم انداز تورم در منطقه. خطرات ناشی از افزایش تورم.

سطوح کلیدی EUR/USD

  • تا کنون، این جفت 0.15% در 1.1000 افزایش یافته است و با سد صعودی بعدی در 1.1032 (بالاترین قیمت 2 فوریه 2023) و سپس 1.1100 (سطح دور) و در نهایت 1.1184 (کمترین سطح هفتگی 31 مارس 2022) روبرو می شود. از سوی دیگر، شکست 1.0802 (کمترین سطح هفتگی 31 ژانویه) 1.0766 (کمترین سطح هفتگی 17 ژانویه) را در مسیر رسیدن به 1.0639 (SMA 55 روزه) هدف قرار می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید