اخبار فارکس

اونس جهانی طلا حدود 1925 دلار را حفظ میکند و همه چشم‌ها به FOMC است

  • قیمت طلا در روز چهارشنبه تقلا است تا از جهش خوب خود به بالای مرز 1900 دلار حفاظت کند اما تاکنون کمی پایین آمده است. XAU/USD در نیمه اول جلسه اروپا در حالت تدافعی باقی می ماند و در حال حاضر درست زیر سطح 1925 دلار معامله می شود. با این حال، به نظر می رسد که فشار نزولی، حداقل در حال حاضر، کاهش یافته است، زیرا معامله گران ممکن است از گمانه زنی های جهت دار قبل از رویداد بانک مرکزی آمریکا خودداری کنند.

قیمت طلا از کاهش ارزش دلار استفاده می کند

  • فدرال رزرو (FED) تصمیم خود را در پایان یک جلسه سیاست گذاری دو روزه در اواخر امروز اعلام خواهد کرد و به طور گسترده انتظار می رود که سرعت چرخه افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. در واقع، ابزار FedWatch CME به احتمال تقریباً 100 درصدی برای افزایش کمتر 25 واحدی (bps) نرخ بهره در بحبوحه نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده (ایالات متحده) اشاره می کند. این گمانه زنی با انتشار داده‌های رشد دستمزد ایالات متحده در روز سه‌شنبه تأیید شد، که نشان داد هزینه‌های نیروی کار کمتر از حد انتظار در سه ماهه چهارم افزایش یافته است. این به نوبه خود منجر به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود و همچنان بر دلار آمریکا فشار می آورد. یک دلار ضعیف‌تر می‌تواند به‌عنوان انگیزه ای برای قیمت طلا عمل کند.

تندرو بودن فدرال رزرو سقفی برای طلا است

  • با این حال، داده‌های کلان اخیر ایالات متحده به اقتصاد مقاومتی اشاره می‌کند و از این موضوع حمایت می‌کند که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری به موضع هاوکیش خود پایبند بماند. علاوه بر این، مقامات فدرال رزرو بر لزوم بالا نگه داشتن نرخ ها برای مدت طولانی تری برای کاهش تورم تاکید کرده اند. از این رو، تمرکز بازار بر بیانیه سیاست پولی همراه و نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست خواهد بود. سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی در مورد مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده خواهند بود، که بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد و مسیر کوتاه مدت قیمت طلا را تعیین می کند. در همین حال، جو محتاطانه رایج بازار ممکن است به محدود کردن ضرر برای XAU/USD که به پناهگاه امن تبدیل شده است کمک کند.

داده های کلان ایالات متحده برای عزمی جدید

  • فعالان بازار اکنون به تقویم اقتصادی ایالات متحده نگاه می کنند که شامل انتشار گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی، PMI تولید ISM و فرصت های شغلی JOLTS است. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده، می تواند تقاضای دلار را افزایش دهد و فرصت های کوتاه مدتی را در اطراف قیمت طلا در اواخر جلسه اولیه آمریکای شمالی ایجاد کند. با این حال، واکنش فوری بازار به داده‌های کلان ایالات متحده، به احتمال زیاد به سرعت از بین می‌رود، و از چشم‌اندازی برای گسترش قیمت‌های محدود به محدوده روزانه حمایت می‌کند.

چشم انداز فنی قیمت طلا

  • از دیدگاه فنی، سطح 1900 دلار اکنون به عنوان یک حمایت قوی فوری ظاهر شده است. یک شکست متقاعد کننده در زیر ممکن است باعث فروش فنی شود و پشتیبانی 1880-1877 دلاری را آشکار کند. قیمت طلا در نهایت می تواند کاهش یابد تا حمایت مربوطه بعدی را در نزدیکی منطقه 1856-1855 دلار آزمایش کند، که در صورت شکسته شدن قاطعانه، سوگیری کوتاه مدت به نفع معامله گران نزولی تغییر خواهد کرد.
  • از سوی دیگر، هر صعودی معنی دار احتمالاً با مقاومتی در نزدیکی قله چند ماهه مواجه خواهد شد، در حدود منطقه 1949 دلاری که در 26 ژانویه لمس شد. قدرت پایدار فراتر از آن، پتانسیل افزایش قیمت طلا را به منطقه 1969-1970 دلاری دارد. این حرکت می تواند بیشتر گسترش یابد و به XAU/USD اجازه دهد تا از یک مانع متوسط در نزدیکی منطقه 1980 دلاری عبور کند. گاوها ممکن است برای اولین بار از مارس 2022 به دنبال بازپس گیری سطح روانی 2000 دلار باشند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا