بازار فارکس امروز – پس از شروع پرتلاطم هفته، تمرکز روی آمار PMI تغییر می‌کند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید امروز 24 ژانویه (4 بهمن ماه) درباره بازار فارکس بدانید:

  • دلار آمریکا برای از بین بردن فشار نزولی در اوایل سه‌شنبه روزهای سختی را سپری می‌کند و شاخص دلار آمریکا در محدوده منفی زیر 102.00 باقی می‌ماند. روز دوشنبه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالاتر از 3.5 درصد بهبود یافت و به دلار آمریکا کمک کرد علیرغم فضای بازار ریسک مثبت، در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند.

مانده تا اعلام شاخص PMI امروز

شاخص PMI اعلام شده
  • معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل صبح اروپا ثابت مانده، زیرا سرمایه گذاران منتظر نظرسنجی PMI تولید و خدمات جهانی S&P برای منطقه یورو، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده هستند. شاخص تولید ریچموند فدرال رزرو برای ژانویه نیز در اسناد اقتصادی ایالات متحده در اواخر روز نمایش داده می شود و حراج 2 ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده در حدود ساعت 18:00 GMT برگزار می شود.
  • با باقی ماندن فدرال رزرو در دوره خاموشی، شاخص های اصلی وال استریت در روز دوشنبه افزایش شدیدی را ثبت کردند زیرا فعالان بازار نسبت به چرخش سیاست خوشبین هستند. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها به احتمال 62 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو پس از افزایش 25 واحدی نرخ سیاست در فوریه و مارس، متوقف بماند.
  • EUR/USD پس از صعود به بالاترین سطح چند ماهه جدید در طی ساعات معاملات آسیایی در روز دوشنبه، به بالای 1.0900 رسید، سودهای خود را در نیمه دوم روز کاهش داد و تقریباً بدون تغییر بسته شد. در اوایل روز سه شنبه، این جفت به سمت 1.0900 افزایش یافت. به نظر می رسد اظهارات متفاوت مقامات بانک مرکزی اروپا در مورد چشم انداز سیاست در حال حاضر سودهای بالقوه یورو را محدود می کند. رئیس بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد، در حالی که در کنفرانسی در روز دوشنبه صحبت می کرد گفت: “ما به صراحت اعلام کرده ایم که نرخ های بهره بانک مرکزی اروپا همچنان باید به طور قابل توجهی با سرعت ثابت افزایش یابد تا به سطوحی برسد که به اندازه کافی محدود کننده هستند و تا زمانی که لازم باشد در آن سطوح باقی بمانند.”
  • در حالی که پوند استرلینگ در حال تلاش برای پیشی گرفتن از دلار آمریکا در بحبوحه تنش های سیاسی در بریتانیا بود، GBP/USD زیان اندکی را ثبت کرد. اوایل سه‌شنبه، این جفت به رشد متوسط روزانه در حدود 1.2400 چسبیده است.
  • داده‌های استرالیا در اوایل روز نشان داد که شاخص‌های PMI تولید و خدمات جهانی S&P هر دو در برآورد فوری ژانویه کمی پایین‌تر بودند. علاوه بر این، شاخص شرایط کسب و کار بانک ملی استرالیا در دسامبر از 20 به 12 کاهش یافت و انتظار بازار 19 را با اختلاف زیادی از دست داد. علی‌رغم انتشار داده‌های غیر الهام‌بخش، AUD/USD در محدوده مثبت نزدیک به 0.7050 معامله می‌شود و در فاصله قابل توجهی از بالاترین قیمت چند ماهه که در 0.7064 در اوایل ماه ثبت شده بود، باقی می‌ماند. در اولین جلسه آسیایی در روز چهارشنبه، داده های شاخص قیمت مصرف کننده برای سه ماهه چهارم از نزدیک توسط سرمایه گذاران رصد خواهد شد.
  • USD/JPY در روز دوشنبه نزدیک به 100 پیپ افزایش یافت، اما به نظر می رسد شتاب صعودی خود را در روز سه شنبه از دست داده است. این جفت آخرین بار با کاهش بیش از 0.5% در روز در 129.85 مشاهده شد.
  • قیمت طلا در روز دوشنبه در بحبوحه بهبود بازدهی اوراق قرضه آمریکا برای افزایش شتاب صعودی تلاش کرد و روز را ثابت بست. با توجه به اینکه دلار آمریکا تحت فشار فروش اندک قرار داشت و بازدهی آمریکا در اوایل روز سه‌شنبه نسبتاً ثابت بود، XAU/USD دوباره کشش خود را به دست آورد و آخرین بار در بالاترین سطح خود از اواسط آوریل در 1940 دلار معامله شد.
  • بیت‌کوین در روز دوشنبه رشد کمی داشت و در اوایل سه‌شنبه به رشد خود ادامه داد. در زمان انتشار، BTC/USD تقریباً 1 درصد در روز افزایش یافت و به 23100 دلار رسید. اتریوم ETH/USD پس از تلاش برای انجام یک حرکت قاطع در هر دو جهت در روز دوشنبه، به نوسانات خود در محدوده کمی بالای 1600 دلار ادامه می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید