قیمت نفت به بالای 77.00 دلار صعود کرد و الگوی شمع پوششی صعودی را تشکیل می دهد

  • شاخص نفت خام ایالات متحده، معروف به وسترن تگزاس اینترمدیت (WTI)، پس از انتشار یک گزارش کار خوب در ایالات متحده (ایالات متحده) جهش کرد، اگرچه قیمت ها همچنان در مسیر کاهش هفتگی قرار دارند. در زمان نگارش این مقاله، WTI با 77.85 دلار در هر بشکه مبادله می شود.
  • WTI در روز جمعه به دلیل گزارش غافلگیرکننده وزارت کار ایالات متحده (DoL) که نشان می‌دهد، اقتصاد 517000 شغل ایجاد کرده است که از 200000 مورد انتظار فراتر رفته است، رشد خود را افزایش داد. در نتیجه، نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.4 درصد کاهش یافت و ارقام ماه قبل به سمت بالا اصلاح شد.
  • در این میان، تحریم نفتی اروپا بر فرآورده های پالایش شده روسیه که از 5 فوریه آغاز می شود، مورد توجه تجار نفتی قرار گرفته است. مقامات روسیه اظهار داشتند که ممنوعیت اتحادیه اروپا می تواند منجر به عدم تعادل بیشتر در بازارهای جهانی انرژی شود.
  • در همین حال، به گفته تحلیلگران ANZ، بازگشایی چین پس از تعطیلات سال نو شاهد افزایش شدید ترافیک در 15 شهر بزرگ این کشور بوده است.
  • بنابر آنچه گفته شد، WTI ممکن است به کاهش برخی از ضررهای هفتگی خود ادامه دهد زیرا سرمایه گذاران به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 78.47 دلار چشم دوخته اند. هنگامی که این سطح شکسته شود، می تواند در را برای بالا رفتن بیشتر باز کند.

تحلیل تکنیکال WTI

  • نمودار روزانه WTI نشان می‌دهد که نفت پس از جهش از پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای، یک الگوی شمع پوششی صعودی را تشکیل می‌دهد. با وجود نشانه های صعودی تکنیکال، WTI هنوز باید سطوح مقاومت ضروری را در مسیر صعودی رد کند. اولین مقاومت WTI میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 78.42 دلار خواهد بود و متعاقب آن متحرک نمایی 50 روزه در 79.19 دلار خواهد بود که پس از تکمیل، می تواند راه را برای رسیدن به رقم 80.00 دلار در هر بشکه هموار کند.
WTI 20230203 TJA
نمودار روزانه قیمت نفت WTI

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید