اخبار فارکس

قبل از جلسه فدرال رزرو، EUR/USD سطح 1.0900 را هدف قرار داده است

  • ارز اروپا خوش‌بینی را برای دومین جلسه متوالی بدون تغییرحفظ میکند و EUR/USD را در روز چهارشنبه به مرز 1.0900 برمی‌گرداند.

EUR/USD به داده های EMU و تصمیم FOMC نگاه می کند

  • یورو/دلار آمریکا برای دومین جلسه متوالی در اواسط هفته با توجه به موضع پیشنهادی تجدید شده در دلار و پیش از انتشارهای کلیدی در هر دو طرف اقیانوس و همچنین رویداد کلیدی FOMC که اواخر عصر اروپا برگزار می شود، پیشرفت می کند.
  • تلنگر اخیر دلار در واکنش به نتایج ناامیدکننده بازار کار ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2022 بود که در عین حال ایده چرخش فدرال رزرو را که می تواند در کوتاه مدت ظاهر شود، تقویت کرد.
  • در اروپا، کاهش نگرانی ها در مورد رکود بالقوه در منطقه همچنان به تقویت سوگیری صعودی اخیر در ارز واحد ادامه می دهد، اگرچه افزایش مداوم تورم می تواند بانک مرکزی اروپا را وادار کند تا چرخه انقباض خود را در حال حاضر بدون تغییر نگه دارد. بر این اساس، بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهد و انتظار می رود نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد.
  • نگاهی به تقویم اقتصادی اروپا نشان میدهد که، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم EMU پیشرفته بعداً توسط نرخ بیکاری در منطقه تعیین می شود. علاوه بر این، PMI نهایی Manufacturig نیز برنامه ریزی شده است.

در اطراف یورو چه چیزی را باید جستجو کرد

  • بازگشت ریسک اجازه می دهد تا EUR/USD یک بار دیگر با ناحیه کلیدی 1.0900 قبل از گردهمایی FOMC و رویداد ECB معاشقه کند.
  • در همین حال، پرایس اکشن در اطراف ارز اروپایی باید به دنبال پویایی دلار و همچنین گام‌های بعدی احتمالی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در گردهمایی‌های آتی آنها در هفته آینده ادامه یابد.
  • به منطقه یورو برگردیم، اکنون به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به رکود کاهش یافته است، که در عین حال به عنوان یک محرک مهم در حفظ بهبود مداوم ارز واحد و همچنین روایت تندروانه بانک مرکزی اروپا باقی مانده است.
  • رویدادهای کلیدی در منطقه یورو در این هفته: نرخ خرده‌فروشی آلمان/نرخ بیکاری/نرخ تورم ، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم EMU (سه‌شنبه) – آلمان، PMI نهایی تولید EMU، نرخ تورم/نرخ بیکاری فوری EMU (چهارشنبه) – تراز آلمان تجارت، تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، ECB لاگارد (پنجشنبه) – آلمان، خدمات نهایی EMU PMI (جمعه).
  • مسائل برجسته دیگر: ادامه چرخه صعودی بانک مرکزی اروپا در بحبوحه گمانه زنیهای رو به کاهش برای رکود در منطقه و همچنان تورم بالا. تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر چشم انداز رشد و چشم انداز تورم در منطقه. خطرات ناشی از افزایش تورم.

سطوح کلیدی EUR/USD

  • امروز تا کنون، این جفت در 1.0884 به میزان 0.22 درصد افزایش یافته است و با سد صعودی بعدی در 1.0929 (بالاترین قیمت 26 ژانویه 2023) و سپس 1.0936 (بالاترین قیمت هفتگی 21 آوریل 2022) و در نهایت 1.1000 (سطح دور) روبرو می شود. از سوی دیگر، شکست 1.0802 (کمترین سطح هفتگی 31 ژانویه) 1.0766 (کمترین سطح هفتگی 17 ژانویه) را در مسیر رسیدن به 1.0625 (SMA 55 روزه) هدف قرار می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا