به دلیل نگرانی های مربوط به ریسک سیاسی، روبل در برابر دلار به پایین ترین حد در 15 ماه گذشته سقوط کرد

روبل روسیه

روبل روسیه در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد در بیش از 15 ماه گذشته رسید و به ضعیف ترین نقطه خود از 29 مارس 2022 رسیده است(USD/RUB : 88.50). همچنین در برابر یورو و یوان ضعیف تر شد.

کاهش ارزش روبل به نگرانی‌های مربوط به ریسک سیاسی داخلی پس از یک شورش مسلحانه ناقص در آخر هفته نسبت داده شد. این حادثه سوالاتی را در مورد تسلط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بر قدرت ایجاد کرد و باعث ایجاد ابهام در بازار شد.

روبل فاقد محرک های حمایتی برای مقابله با احساسات منفی بود. با وجود تثبیت قیمت نفت، این ارز همچنان ارزش خود را از دست می دهد.

نرخ هدف جفت دلار-روبل

تحلیلگران خاطرنشان کردند که هدف برای جفت دلار-روبل 90 نزدیک است و احتمالاً به آن می رسد، که نشان دهنده کاهش احتمالی بیشتر برای روبل است.

تأثیر کنترل سرمایه: روبل به دلیل اعمال کنترل سرمایه در 16 ماه گذشته پس از عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تا حدودی در برابر رویدادهای ژئوپلیتیکی مصون بوده است. با این حال، نگرانی های سیاسی داخلی اخیر در بازارها طنین انداز شده و بر عملکرد روبل تأثیر گذاشته است.

نفت WTI

قیمت نفت

نفت خام برنت، معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، بدون تغییر در 74.34 دلار در هر بشکه باقی ماند. ثبات قیمت نفت حمایت قابل توجهی برای روبل ایجاد نکرد.

به طور کلی، آنچه می بینیم تضعیف روبل روسیه به دلیل نگرانی‌های مربوط به ریسک سیاسی داخلی و عدم وجود محرک‌های حمایتی قوی را برجسته می‌کند. عملکرد روبل ارتباط تنگاتنگی با رویدادهای ژئوپلیتیکی و قیمت نفت دارد که همچنان بر ارزش آن در بازار ارز تأثیر می گذارد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید