اخبار فارکس

داده های قوی ایالات متحده، طلا را برای اولین بار از ماه مارس به زیر 1900 دلار در هر اونس کشاند

اخبار طلا
اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا روز پنجشنبه برای اولین بار از اواسط مارس به زیر سطح روانی کلیدی 1900 دلار در هر اونس رسید. این کاهش متاثر از عوامل متعددی بود، از جمله آمار قوی اقتصادی ایالات متحده که باعث تقویت دلار و افزایش بازده اوراق قرضه شد. هر اونس طلا با 0.6 درصد کاهش به 1896.19 دلار رسید و به پایین ترین حد خود در 3-1/2 ماه گذشته رسید. قیمت طلای آمریکا نیز نزدیک به 1 درصد کاهش یافت و به 1903.90 دلار رسید.

کاهش غیرمنتظره مطالبات بیکاری در ایالات متحده و نشانه هایی از تداوم قدرت در بازار کار و تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول، باعث افزایش بیشتر دلار و بازده اوراق قرضه شد. افزایش 0.4 درصدی شاخص دلار باعث شد طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری افزایش یافت.

اظهارات تدروانه بانک های مرکزی، از جمله اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد نیاز احتمالی به افزایش نرخ بهره، نیز به کاهش قیمت طلا کمک کرد. علاوه بر این، قدرت دلار، خروج از صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا (ETF) و بازارهای سهام انعطاف‌پذیر بر قیمت طلا فشار وارد کرد.

چشم انداز افزایش نرخ های بهره و کاهش جذابیت شمش های غیر بازده در مواجهه با نرخ های بالاتر بر عملکرد طلا تأثیر بیشتری گذاشت. در نتیجه، طلا در ماه ژوئن بیش از 3 درصد کاهش یافته است و به نظر می رسد در مسیر پایان دادن به سه ماهه در محدوده منفی برای اولین بار از سپتامبر 2022 است. معامله گران اکنون منتظر انتشار هزینه های مصرف شخصی ماه می (PCE) هستند. داده ها، که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است، برای روز جمعه برنامه ریزی شده است.

علاوه بر طلا، سایر فلزات گرانبها نیز با کاهش مواجه شدند. هر اونس نقره با 0.82 درصد کاهش به 22.53 دلار رسید، پلاتین با 1.8 درصد کاهش به 894.71 دلار به کمترین میزان در 8 ماه گذشته رسید و پالادیوم با 2.2 درصد کاهش به 1221.55 دلار رسید که نزدیک به پایین ترین سطح از دسامبر 2018 است.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا