روبل روسیه با وجود پرداخت مالیات پایان ماه توسط صادرکنندگان کاهش یافت

نفت روسیه

روبل روسیه روز چهارشنبه به دلیل عدم حمایت از پرداخت های مالیاتی پایان ماه و نگرانی ها در مورد عواقب شورش اخیر توسط مزدوران مسلح تضعیف شد. روبل در برابر دلار آمریکا 0.3 درصد ضعیف تر شد و در 85.26 معامله شد. همچنین در برابر یورو 0.2 درصد از دست داد و در 93.41 معامله شد، اما در برابر یوان 0.1 درصد افزایش یافت و در 11.78 معامله شد.

کنترل سرمایه قبلاً به محافظت از روبل در برابر تنش‌های ژئوپلیتیکی کمک کرده بود، اما رویدادهای اخیر در مسکو نگرانی‌هایی را در مورد کنترل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور بر قدرت ایجاد کرد. تحلیلگران انتظار دارند با ارزیابی سرمایه گذاران وضعیت بازار محتاطانه باشد. انتظار می‌رود که گذر از دوره مالیاتی پایان ماه، که معمولاً صادرکنندگان درآمدهای ارز خارجی را برای پرداخت بدهی‌های محلی تبدیل می‌کنند، منجر به از دست دادن حمایت از روبل شود.

دیمیتری پولوی، رئیس سرمایه گذاری در Locko-Invest، اظهار داشت که رویدادهای غیرمنتظره در آخر هفته سوالاتی را در مورد حق بیمه مرتبط با سرمایه گذاری در دارایی های روسیه ایجاد کرد. در نتیجه، پیش‌بینی های قبلی از تقویت روبل در برابر دلار اکنون کمتر محتمل به نظر می‌رسید.

نفت WTI

قیمت نفت خام برنت، صادرات کلیدی روسیه، اندکی افزایش یافت و به 72.36 دلار در هر بشکه رسید. شاخص های سهام روسیه عملکرد متفاوتی را نشان دادند، به طوری که شاخص RTS بر اساس دلار بدون تغییر و شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل 0.3 درصد افزایش یافت.

وزارت دارایی روسیه قصد داشت روز چهارشنبه یک حراج اوراق خزانه OFZ برگزار کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید