ین ژاپن تحت فشار؛ با کاهش تورم، دلار استرالیا کاهش می یابد

USD/JPY
دلار به ین ژاپن USD/JPY

ین ژاپن در روز چهارشنبه با چالش هایی در برابر ارزهای اصلی، به ویژه یورو مواجه بود و نزدیک به پایین ترین سطح 15 سال اخیر خود رسید. مقامات ژاپنی در حال بررسی مداخله در بازار ارز برای مقابله با کاهش ارزش ین هستند. انتظارات بازار از بانک مرکزی ژاپن برای حفظ نرخ های بهره فوق العاده پایین در حالی که سایر بانک های مرکزی سیاست های پولی خود را برای مبارزه با تورم تشدید کردند، به مبارزات ین کمک کرد.

دلار آمریکا در برابر ین قوی ماند و به کمترین میزان در هفت ماه گذشته یعنی 144.18 ین به ازای هر دلار رسید، در حالی که یورو در برابر ین به 157.93 ین به پایین ترین حد در 15 سال گذشته رسید. به همین ترتیب، پوند استرلینگ در برابر ین دقیقاً زیر پایین ترین سطح 7.5 ساله خود قرار داشت و در حدود 183.25 ین معامله شد.

مقامات ژاپنی احساس نگرانی خود را در نظارت بر حرکت ارز ابراز کردند و اعلام کردند در صورت افزایش بیش از حد کاهش، پاسخ مناسبی خواهند داد. تحلیلگران حدس می زنند که اگر ین از سطح 145 عبور کند، ممکن است دور دیگری از مداخله وزارت دارایی را آغاز کند، زیرا آنها قبلا در سپتامبر و اکتبر برای حمایت از ارز مداخله کرده بودند.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

در همین حال، دلار استرالیا با کاهش تورم در ماه مه با فشار نزولی مواجه شد و به پایین ترین حد سه هفته اخیر در برابر دلار آمریکا به 0.6618 دلار رسید. نرخ تورم قیمت مصرف کننده محلی به پایین ترین حد 13 ماهه کاهش یافت، که نشان می دهد ممکن است نیازی به افزایش نرخ بهره در جولای نباشد. دلار استرالیا با 0.64 درصد کاهش به 0.66435 دلار رسید، در حالی که دلار نیوزیلند با 0.71 درصد کاهش به 0.612 دلار رسید.

در چین، پس از اقدام مقامات پولی برای حمایت از آن، یوان در برابر دلار آمریکا تثبیت شد. یوان فراساحلی با 7.2348 دلار به ازای هر دلار معامله شد، در حالی که یوان خشکی با 7.2225 در هر دلار باز شد و در 7.2285 در حال تغییر بود.

شاخص دلار امریکا DXY

در ایالات متحده، داده ها نشان دهنده افزایش اعتماد مصرف کننده در ماه ژوئن است که نشان دهنده اقتصاد مقاومتی است. به نظر می رسد که مخارج تجاری نیز در ماه مه ادامه داشته باشد که نشان دهنده پایه های اقتصادی محکم است. با این حال، این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو ممکن است نیاز به ادامه افزایش نرخ بهره داشته باشد. انتظارات بازار با احتمال 77 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه بعد قیمت گذاری شد. دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها 0.068 درصد افزایش یافت و شاخص دلار در مسیر کاهش ماهانه تقریباً 1.5 درصدی قرار داشت.

تحلیلگران بازار خاطرنشان کردند که داده های ایالات متحده نشان می دهد که فدرال رزرو برای کنترل تورم باید به سیاست های پولی سخت تر ادامه دهد. توجه به نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مجمع بانک مرکزی اروپا در سینترا، پرتغال متمرکز است. انتظار می‌رود که اظهارات پاول، همراه با دیگر روسای بانک‌های مرکزی، از جمله بانک انگلستان، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن، بر احساسات بازار تأثیر بگذارد.

یورو به دلار EUR/USD

در معاملات بازار فارکس، یورو با کاهش 0.09 درصدی در برابر دلار آمریکا با 1.0949 دلار معامله شد، در حالی که پوند استرلینگ به 1.2729 دلار رسید که 0.13 درصد در روز در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.

پوند به دلار GBP/USD
منبع: Reuters.com
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید