سرمایه گذاران به نرخ های بهره جهانی نگاه می کنند، عقب نشینی دلار و سقوط روبل

اقتصاد جهانی
شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا روز دوشنبه به دلیل نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی و تأثیر چرخه های طولانی مدت انقباض پولی توسط بانک های مرکزی بزرگ تحت فشار قرار گرفته است. یورو برخی از ضررهای خود را نسبت به هفته قبل جبران کرد، همچنین پوند استرلینگ نیز پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک انگلستان که ترس از رکود را افزایش داد، دوباره بازگشت.

یورو به دلار EUR/USD

داده‌های ضعیف PMI از اروپا با ارقام معتبر بریتانیا و ایالات متحده در تضاد است که نشان‌دهنده وخامت بالقوه اقتصاد جهانی است. دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها ثابت ماند، در حالی که ین ژاپن تقویت شد، اگرچه نزدیک به پایین ترین سطح هفت ماهه خود باقی ماند. ین متاثر از تضاد بین موضع کندروانه بانک مرکزی ژاپن و سیاست های تندروانه در جاهای دیگر بوده است.

پوند به دلار GBP/USD

معامله گران همچنین رویدادهای روسیه را زیر نظر داشتند، جایی که شورش گروه واگنر نگرانی‌هایی را در مورد بی‌ثباتی ایجاد کرد. روبل روسیه به پایین ترین سطح در 15 ماه گذشته رسید. دلار استرالیا و دلار نیوزیلند حساس به ریسک پس از کاهش قابل توجه بهبودی اندکی را تجربه کردند.

بازگشت چین از تعطیلات توجه بازار را به اقدامات حمایتی بیشتر برای تقویت اقتصاد در حال مبارزه این کشور جلب کرد. یوان خشکی و فراساحلی در برابر دلار آمریکا تضعیف شد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید