پاول سوپرایزی برای بازار نداشت و دلار نزول کرد، رشد بیت کوین به دلیل استقبال نهادها از ارزهای دیجیتال

اقتصاد جهانی

دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه خود باقی ماند زیرا شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هیچ شگفتی جدیدی ایجاد نکرد.

پوند به دلار GBP/USD

پوند انگلیس پیش از تصمیم بانک مرکزی انگلیس در مورد نرخ بهره نزدیک به بالاترین رقم یک ساله خود مانده است که ناشی از گزارش اخیر تورم بود.

یورو به دلار EUR/USD

یورو در برابر دلار به دنبال افزایش 0.65 درصدی در روز گذشته به بالاترین سطح بیش از یک ماهه خود رسید.

اظهارات پاول با اظهارات قبلی فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در صورتی که اقتصاد به مسیر فعلی خود ادامه دهد، همسو بود.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا روی 102.09 قرار گرفت، نه چندان دور از پایین ترین رقم پنج هفته اخیر خود، در حالی که معاملات در آسیا به دلیل تعطیلات در هنگ کنگ و چین ضعیف بود.

استرلینگ در برابر دلار اندکی کاهش یافت و انتظار می رفت که بانک مرکزی انگلیس برای سیزدهمین بار متوالی نرخ بهره را به دنبال تورم بالاتر از حد انتظار افزایش دهد.

تورم بریتانیا در ماه می 8.7 درصد باقی ماند و انتظارات بازار را زیر پا گذاشت و آن را به بالاترین میزان در میان اقتصادهای بزرگ تبدیل کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

دلار در برابر ین ژاپن سقوط کرد، که به دلیل موضع فوق‌العاده‌ای بانک مرکزی ژاپن و نیاز به حفظ سیاست‌های پولی سست، با فشار مجدد مواجه شد.

یوان فراساحلی چین ضعیف باقی ماند زیرا معامله گران منتظر اقدامات محرک بالقوه پکن برای احیای بهبود اقتصادی این کشور بودند.

دلار استرالیا و نیوزلند هر دو در برابر دلار آمریکا کاهش یافتند.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین افزایش قیمتی را تجربه کرد و برای اولین بار از ماه آوریل از 30000 دلار گذشت که ناشی از علاقه سازمان ها و نهادها علیرغم بررسی های اخیر در مورد صرافی های بایننس و کوین بیس بود.

مشارکت نهادی شرکت‌هایی مانند BlackRock، Charles Schwab، Fidelity و Citadel نشان‌دهنده تعهد قوی به فضای ارزهای دیجیتال علی‌رغم اقدامات نظارتی اخیر است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، EDX Markets، یک صرافی ارز دیجیتال که توسط Citadel Securities، Fidelity و Schwab پشتیبانی می‌شود، شروع به کار کرد.

منبع: Reuters.com
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید