دلار پیش از شهادت پاول ثبات دارد، استرلینگ پس از داده های تورم سقوط کرد

اقتصاد جهانی

دلار در روز چهارشنبه قبل از حضور جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مقابل کنگره شد، قوی‌تر شد. امروز انتظار می‌رود پاول لحن تندروانه ای داشته باشد و این پیش بینی از دلار حمایت می کند.

پوند به دلار GBP/USD

با این حال، پس از انتشار داده‌های تورم بریتانیا که نشان می‌داد سرعت سالانه افزایش قیمت مصرف‌کننده برخلاف امیدها به روند کاهشی، در ماه می 8.7 درصد ثابت مانده است، استرلینگ در برابر دلار کاهش یافت. این نرخ تورم بالای غیرمنتظره این نگرانی را ایجاد کرد که می تواند تأثیر منفی بر ارز داشته باشد. در نتیجه، استرلینگ برای مدت کوتاهی در برابر دلار قبل از معکوس شدن افزایش یافت.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

جفت USD/JPY با 0.5% افزایش به 142.15 در هر دلار رسید. با نزدیک شدن به شهادت پاول، معامله گران تمرکز خود را به فدرال رزرو تغییر دادند. افزایش دلار در برابر ین ژاپن به افزایش جزئی در شاخص دلار آمریکا (DXY) کمک کرد که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می کند.

شاخص دلار امریکا DXY

یورو در برابر دلار با افزایش اندک 0.1 درصدی روبرو شد و در 1.0926 دلار معامله شد.

یورو به دلار EUR/USD

یوان چین (CNY) و دلار استرالیا (AUD) با فشار نزولی مواجه شدند. چین یوان خود را ضعیف‌تر از حد انتظار تعیین کرد، که منجر به کاهش هفت ماهه جدید برای یوان و کاهش یوان فراساحلی از 7.2 در برابر دلار شد. دلار استرالیا پس از گزارش بانک مرکزی به دنبال افزایش اخیر نرخ بهره به کاهش خود ادامه داد.

بیت کوین - BTC/USD

در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین سودهای یک شبه خود را افزایش داد و برای اولین بار از اواخر ماه مه به 29000 دلار رسید. این حرکت صعودی در پی راه اندازی یک صرافی جدید ارز دیجیتال با حمایت Fidelity، Citadel Securities و Charles Schwab رخ داد. بیت کوین آخرین بار با قیمت 28824 دلار معامله شد.

به طور خلاصه، امروز دلار قبل از شهادت پاول تقویت شد، پوند انگلیس به دلیل تورم بالاتر از حد انتظار ضعیف شد و فشارهای نزولی بر یوان چین و دلار استرالیا وارد شد. در همین حال، بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال حرکت صعودی را تجربه کرد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید