روبل روسیه با افزایش قیمت نفت مقداری بهبود یافت

روبل روسیه

در آستانه سه حراج اوراق قرضه خزانه OFZ توسط وزارت دارایی، روبل روسیه در روز چهارشنبه تقویت شد و تا حدی از زیان روز قبل خود کاست. در ساعت 10:30 به وقت ایران، روبل در برابر دلار 0.4% افزایش یافت و در 84.48 معامله شد و در برابر یورو 0.1% افزایش داشت و در 92.26 معامله شد. علاوه بر این، 0.2 درصد در برابر یوان تقویت شد و به 11.74 رسید.

هفته گذشته، روبل در برابر دلار حدود 2 درصد تضعیف شد و به دلیل نوسانات بی ثبات در بازار نقدینگی پایین، به پایین ترین حد در 14 ماه گذشته رسید. مقامات ارشد در مورد نرخ ارز ترجیحی برای روبل اظهار نظر کردند و محدوده 80 تا 90 در هر دلار را پیشنهاد کردند. با این حال، انتظار می‌رود روبل از دوره مالیاتی آخر ماه آینده حمایت کند، که معمولاً صادرکنندگان را درگیر تبدیل درآمدهای ارزی برای تسویه بدهی‌های محلی می‌کند.

نفت WTI

بوگدان زواریچ، تحلیلگر ارشد بانکی دات‌رو، اظهار داشت که روبل در معاملات روز چهارشنبه می‌تواند به سمت سطح 84 تقویت شود. این چشم انداز مثبت ناشی از بهبود قیمت نفت و افزایش عرضه ارز خارجی توسط صادرکنندگان است که نقدینگی روبلی را برای پرداخت مالیات انباشته می کنند. نفت خام برنت، معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، با 0.5 درصد افزایش به 76.24 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص های سهام روسیه عملکرد متفاوتی از خود نشان دادند و شاخص RTS بر اساس دلار با 0.2 درصد افزایش به 1045.4 واحد رسید، در حالی که شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل بدون تغییر در 2803.6 واحد باقی ماند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید