مقاومت روبل روسیه در برابر دلار، با ثبات قیمت نفت

نفت روسیه

روز سه شنبه، روبل روسیه در برابر دلار نزدیک به 84 ثابت شد و در محدوده نسبتاً باریکی معامله شد. افزایش اندک در قیمت نفت و ریسک های ژئوپلیتیکی دلیل ثبات قیمت روبل شد. روبل در برابر دلار در 84.11 ثابت ماند و 0.1% زیان را تجربه کرد و در برابر یورو در 91.93 معامله شد. همچنین در برابر یوان اندکی تقویت شد و به 11.72 رسید.

هفته گذشته، روبل به دلیل نوسانات بی ثبات در بازار نقدینگی پایین، حدود 2 درصد در برابر دلار کاهش یافت. این امر موجب اظهار نظر مقامات ارشد شد که نرخ مبادله 80 تا 90 دلار را ترجیح می دهند. با این حال، انتظار می‌رود روبل در آینده نزدیک پس از دوره مالیاتی پایان ماه، که طی آن صادرکنندگان معمولاً درآمدهای ارزی را به پرداخت بدهی‌های محلی تبدیل می‌کنند، حمایت دریافت کند.

تحلیلگران پیشنهاد می کنند که اگرچه دوره مالیاتی ممکن است به طور قابل توجهی روبل را تقویت نکند، اما می تواند کاهش ارزش آن را کاهش دهد. پس از پایان فصل مالیات، احتمال حرکت صعودی جفت دلار-روبل وجود دارد.

نفت WTI

نفت خام برنت که به عنوان معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه عمل می کند، با 0.4 درصد افزایش به 76.40 دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، شاخص های سهام روسیه عملکرد متفاوتی را نشان دادند، به طوری که شاخص RTS بر اساس دلار با 0.1 درصد کاهش به 1052.9 واحد رسید و شاخص روبل MOEX روسیه با 0.1 درصد افزایش به 2811.2 واحد رسید که اندکی کمتر از بالاترین سطح 14 ماهه روز گذشته بود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید