طلا به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه رسید و همچنان آسیب‌پذیر است

  • قیمت طلا در روز چهارشنبه تحت فشارهای فروش مجدد قرار گرفت و همچنان در حالت تدافعی در معاملات اروپایی باقی می ماند. XAU/USD در حال حاضر درست زیر سطح 1,845 دلار قرار دارد و با پایین‌ترین سطح خود از 6 ژانویه که در آخرین ساعت لمس شد، دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد در معرض کاهش بیشتر باشد.

دلار آمریکا و قیمت طلا

  • دلار آمریکا (USD) در بحبوحه انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) به مواضع تندروانه خود در پی تورم بالا پایبند بماند، نزدیک به بالاترین حد چند هفته ای ایستاده است. گمانه زنی های بازار مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر باقی می‌مانند، توسط داده‌ها قوت بیشتری گرفته است و نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ایالات متحده (ایالات متحده) مطابق با انتظارات، 0.5 درصد در ژانویه افزایش یافت. به طور سالانه، شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده از 6.5% به 6.4% در طول ماه گزارش شده کاهش یافت، اگرچه بالاتر از برآوردهای اجماع برای خواندن 6.2% باقی ماند. مهمتر از همه، CPI اصلی که قیمت مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی گیرد، با نرخ سالانه 5.6 درصد بالاتر از حد انتظار بود.

مقامات فدرال رزرو تندرو (هاوکیش) بر قیمت طلا تاثیر میگذارند

  • علاوه بر این، اعضای FOMC بر لزوم تداوم افزایش تدریجی نرخ ها برای غلبه بر تورم تاکید کردند. در واقع، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، به بلومبرگ گفت که تورم در حال عادی شدن است اما به آرامی در حال کاهش است. بارکین اضافه کرد که اگر در سطوح بسیار بالاتر از هدف باقی بماند، فدرال رزرو باید نرخ بهره را به سطحی بالاتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد افزایش دهد. به طور جداگانه، لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، گفت: “ما باید آماده ادامه افزایش نرخ برای مدت طولانی تر از پیش بینی شده باشیم.” علاوه بر این، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، نبرد طولانی با تورم را در ماه های آینده اعلام کرد. در هر یک از دو جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه مارس و می، قیمت سریع حداقل 25 واحد پایه افزایش می یابد.

ترس از رکود می تواند به XAU/USD بعنوان پناهگاه امن کمک کند

  • این موضوع به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را بالاتر می برد، که به عنوان عامل دیگری به نفع شاخص دلار DXY و اعمال فشار نزولی بر قیمت بدون بازده طلا در نظر گرفته می شود. با این حال، وارونگی اخیر منحنی بازدهی بر نگرانی‌ها در مورد رکود قریب‌الوقوع می‌افزاید و عوارض خود را بر احساسات ریسک جهانی نشان میدهد. روحیه کاهش ریسک از لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام مشهود است و می‌تواند حداقل در حال حاضر از فلز گرانبهای امن حمایت کند. با این وجود، به نظر می رسد که پس زمینه بنیادی به نفع معامله گران نزولی متمایل شده و نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای XAU/USD به سمت نزول است. معامله گران اکنون برای انگیزه ای جدید به سند اقتصادی ایالات متحده نگاه می کنند که شامل خرده فروشی ماهانه و شاخص تولید امپایر استیت است.

چشم انداز فنی قیمت طلا

  • از منظر فنی، پذیرش کمتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) به چشم‌انداز منفی اعتبار می‌افزاید و از احتمال زیان‌های عمیق‌تر حمایت می‌کند. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه در اعماق قلمرو نزولی قرار دارند و هنوز تا منطقه اشباع فروش فاصله دارند. از این رو، لغزش بعدی به سمت حمایت میانی 1830 دلاری، در مسیر رسیدن به منطقه 1818-1817 دلاری و رقم گرد 1800 دلاری، به نظر یک امکان متمایز است.
  • از طرف دیگر، SMA 50 روزه، که در حال حاضر در حدود 1858-1859 دلار است، اکنون به نظر می رسد که به عنوان یک مانع فوری در برابر نوسان یک شبه، در منطقه 1870-1871 دلار عمل کند. هر گونه بهبودی بیشتر ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و این خطر را دارد که به سرعت در نزدیکی مرز 1890 دلار از بین برود. با این حال، برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 1900 دلار می‌تواند باعث برخی حرکت‌های کوتاه مدت شود و قیمت طلا را به مقاومت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه تراکم 1925 تا 1930 دلار برساند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید