اخبار فارکس

نوسان طلا در محدوده 1960 دلار قبل از جلسات مهم بانک های مرکزی

اخبار طلا

طلا در اولین روز هفته جدید در نزدیکی منطقه 1954 دلاری خریداران کف قیمت را به خود جلب کرد و در اوایل جلسه اروپا به بالای محدوده معاملات روزانه خود صعود کرد. XAUUSD در حال حاضر در حدود سطح 1960 دلار معامله می شود، تقریباً بدون تغییر در روز، و در حال حاضر، به نظر می رسد که افت اصلاحی خود را از بالاترین سطح یک هفته ای که در روز جمعه لمس کرد، متوقف کرده است.

اونس جهانی طلا - XAUUSD

علیرغم افزایش اندک بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، دلار آمریکا (USD) تلاش می کند تا سودهای متوسط روزانه خود را حفظ کند و معلوم می شود که عاملی کلیدی برای حمایت از قیمت طلا است. با این حال، به نظر می رسد که نزولی دلار، حداقل در حال حاضر، کاهش یافته است، زیرا معامله گران در پی عدم اطمینان در مورد مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو (FED) تمایلی ندارند.

شایان ذکر است که تعدادی از مقامات فدرال رزرو اخیراً به گمانه زنی ها در مورد توقف قریب الوقوع چرخه یکساله سیاست سختگیرانه بانک مرکزی دامن زدند. با این اوصاف، بازارها همچنان در حال قیمت گذاری برای افزایش احتمالی 25 bps دیگر در نشست سیاست کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در ماه جولای هستند.

این گمانه زنی ها به دنبال افزایش ناگهانی نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) و بانک کانادا (BoC) در هفته گذشته است که نشان می دهد مبارزه با تورم هنوز به پایان نرسیده. این به نوبه خود ممکن است معامله گران را از گمانه زنی های صعودی تهاجمی در اطراف قیمت طلا قبل از انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده در ایالات متحده در این هفته که روز سه شنبه قرار می گیرد، باز دارد.

یک شاخص قیمت مصرف کننده قوی تر ایالات متحده (CPI) از چشم انداز سخت تر شدن سیاست ها توسط فدرال رزرو حمایت می کند، که قرار است تصمیم سیاستی خود را در پایان نشست دو روزه روز چهارشنبه اعلام کند و باید انگیزه جدیدی برای XAU/USD باشد.

در همین حال، تقویت انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB)، به دلیل اعلام تصمیم خود در روز پنجشنبه، و بانک مرکزی انگلیس (BoE) ممکن است به محدود کردن قیمت طلا کمک کند. سرمایه گذاران در این هفته نشست بانک ژاپن (BoJ) در روز جمعه را نیز دنبال می کنند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا