در هفته شلوغ بانک های مرکزی دنیا، دلار امریکا متزلزل بنظر می رسد

اسکناس 1 دلاری

این هفته در بازار فارکس رویدادهای زیر مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت:

جلسات بانک مرکزی: معامله گران از نزدیک تصمیمات سیاست پولی آتی فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک ژاپن (BOJ) را تماشا می کنند. این تصمیمات بینشی در مورد مسیر آینده نرخ بهره ارائه می دهد و می تواند بر احساسات بازار تأثیر بگذارد.

داده های تورم ایالات متحده: انتشار داده های تورم ماه می ایالات متحده در روز سه شنبه بسیار مهم خواهد بود زیرا همزمان با آغاز نشست دو روزه فدرال رزرو است. نتیجه داده ها می تواند بر تصمیم گیری فدرال رزرو در مورد سیاست پولی تأثیر بگذارد.

شاخص دلار امریکا DXY

عملکرد دلار آمریکا: دلار آمریکا در برابر چندین ارز اصلی نزدیک به پایین ترین حد چند هفته اخیر معامله می شود. فعالان بازار انتظار توقف احتمالی تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو را دارند که می تواند به حرکت محدود دلار کمک کند.

یورو به دلار EUR/USD

یورو و بانک مرکزی اروپا: یورو در برابر دلار اندکی کاهش یافت اما اولین افزایش هفتگی خود را در یک ماه گذشته ثبت کرد. اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره اصلی خود را در این هفته 25 واحد افزایش دهد و به دنبال آن در ماه جولای افزایش دیگری رخ دهد. بازار به راهنمایی های آینده بانک مرکزی اروپا توجه خواهد کرد.

کیوی و RBNZ: بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) پس از افزایش نرخ بهره به بالاترین سطح در بیش از 14 سال گذشته، یک وقفه در چرخه انقباض خود نشان داد. کیوی در ماه مه کاهش یافت. با این حال، اخیراً قدرت خود را نشان داده و نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر معامله می شود.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

ین ژاپن و BOJ: ین ژاپن در برابر دلار آمریکا ثابت ماند و انتظار می رود BOJ سیاست پولی فوق العاده سست خود را حفظ کند. تورم عمده فروشی ژاپن برای پنجمین ماه متوالی در ماه مه کاهش یافت که به طور بالقوه نشان دهنده کاهش فشارهای فشار هزینه است.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید