دلار پس از جهش مطالبات بیکاری آمریکا کاهش یافت

اقتصاد جهانی

روز جمعه، دلار آمریکا به دلیل کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا پس از افزایش مطالبات هفتگی بیکاری کاهش یافت. این موضوع امیدها را افزایش داد که اوج نرخ های بهره آمریکا در حال نزدیک شدن است و سرمایه گذاران توجه خود را به هفته آینده که مملو از جلسات بانک مرکزی بود معطوف کردند.

شاخص دلار امریکا DXY

تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند به بالاترین سطح در بیش از 1 سال رسیده است، این داده ها باعث کاهش شاخص دلار به پایین ترین سطح بیش از دو هفته اخیر شد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

در برابر ین ژاپن، دلار به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای سقوط کرد و کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا را دنبال کرد. بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری روز پنجشنبه 7 واحد پایه کاهش یافت.

لیر ترکیه نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و بیش از 1 درصد در برابر دلار سقوط کرد و به پایین ترین حد خود رسید. این امر به انتصاب حافظ گی ارکان، مدیر مالی در ایالات متحده به عنوان رئیس بانک مرکزی ترکیه نسبت داده شد.

در هفته آینده، فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک ژاپن (BOJ) قرار است تصمیمات خود را درباره نرخ بهره اعلام کنند. انتظار می رود فدرال رزرو افزایش نرخ های خود را متوقف کند، در حالی که اقتصاددانان پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره کلیدی خود را 25 واحد افزایش دهد.

بازار همچنین یوان چین را زیر نظر داشت که به دلیل نگرانی ها در مورد بهبود اقتصادی کشور و تشدید کاهش تورم دروازه کارخانه ها تضعیف شد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید