طلا به دنبال جهت گیری در مورد سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است

اخبار طلا

امروز قیمت طلا در محدوده باریکی معامله میشود و دلیل آن عدم شفافیت در مورد چشم انداز سیاست فدرال رزرو آمریکا است.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

طلای اسپات (GOLD) با 0.1 درصد کاهش به 1960.70 دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت طلای آتی آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 1977.20 دلار رسید.

عدم قطعیت پیرامون اقدامات فدرال رزرو، همراه با داده های اقتصادی مختلط مانند حقوق و دستمزد قوی غیرکشاورزی اما بیکاری ضعیف تر و داده های ضعیف ISM، به عدم وضوح کمک کرد.

داده های آتی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز سه شنبه، 13 ژوئن، به عنوان یک عامل حیاتی که می تواند بر تصمیم گیری فدرال رزرو تأثیر بگذارد برجسته شد.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران در حال حاضر بر این باورند که احتمال 78 درصد وجود دارد که فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در 13 تا 14 ژوئن نرخ بهره را حفظ کند.

بازدهی پایین خزانه داری، هزینه فرصت نگهداری طلا را بهبود بخشید که سودی را به همراه ندارد و تا حدودی از شمش بدون بازده حمایت می کند.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار (DXY) ثابت و نزدیک به بالاترین حد دو ماهه بود که می‌تواند طلا را برای سرمایه‌گذارانی که دارای ارزهای دیگر هستند نسبتاً گران‌تر کند.

مقاومت در اطراف منطقه 1980-1985 دلار برای طلا مشاهده شد.

اظهارات تندروانه بانک مرکزی اروپا از سوی رئیس جمهور کریستین لاگارد و رئیس بوندس بانک یواخیم ناگل، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه ژوئن را تقویت کرد.

در میان سایر فلزات، نقره اسپات (XAGUSD) با 0.2 درصد کاهش به 23.53 دلار در هر اونس رسید، پلاتین (PL1) 0.1 درصد کاهش یافت و به 1029.50 دلار رسید و پالادیوم (XPDUSD) 0.4 درصد افزایش یافت و به 1419.67 دلار رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید