با داده های ضعیف آمریکا، سهام آسیایی بالاتر رفتند. انتظار از توقف فدرال رزرو

اقتصاد جهانی

سهام آسیایی روز سه‌شنبه با حمایت از داده‌های اقتصادی ضعیف ایالات متحده که انتظارات فدرال رزرو را در مورد نادیده گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره تقویت می‌کند، افزایش یافت.

شاخص ام اس سی آی آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.17 درصد افزایش یافت و نیکی توکیو 0.65 درصد افزایش یافت.

انتظار می‌رفت که سهام‌های اروپایی آرام باشند و معاملات آتی نشان‌دهنده کاهش جزئی برای Eurostoxx 50، DAXآلمان و FTSE باشد.

شاخص S&P/ASX 200 استرالیا 1% از دست داد، اما دلار استرالیا 1% افزایش یافت پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را یک چهارم واحد افزایش داد و به بالاترین حد در 11 سال گذشته رساند. بانک مرکزی همچنین به احتمال تشدید بیشتر برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف خود اشاره کرد.

تصمیم بانک رزرو استرالیا زمینه را برای تصمیمات سیاست پولی آتی بانک های مرکزی بزرگ از جمله فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن فراهم می کند که قرار است هفته آینده جلسات سیاست گذاری خود را برگزار کنند.

انتظارات بازار برای خودداری فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره افزایش یافته است، با احتمال 82 درصد بدون تغییر در مقایسه با 36 درصد در هفته قبل.

داده های ایالات متحده نشان داد که بخش خدمات در ماه مه به سختی رشد کرد، که نشان دهنده کاهش تقاضا و کاهش قیمت های پرداخت شده توسط مشاغل است.

در چین، افزایش انتظارات در مورد تسهیل سیاست ها و گفتگوهای مثبت بین مقامات ایالات متحده و چین باعث افزایش احساسات شد. هانگ سنگ هنگ کنگ 0.68 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص ترکیبی شانگهای اندکی پایین تر بود.

نفت WTI

پس از اعلام عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید، قیمت نفت کاهش یافت. نفت خام آمریکا به 71.96 دلار در هر بشکه کاهش یافت و برنت به 76.58 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص دلار امریکا DXY

دلار در برابر همتایان اصلی تضعیف شد و شاخص دلار با 0.144 درصد کاهش و یورو با 0.12 درصد افزایش به 1.0725 دلار رسید. ین اندکی تضعیف شد، در حالی که پوند تقویت شد.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین پس از شکایت رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده SEC از صرافی ارز دیجیتال بایننس، بیش از 5 درصد کاهش یافت که باعث شکست دیگری برای صنعت شد.

منبع: Reuters.com
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید