اغلب سهام آسیایی افزایش یافتند و قیمت نفت پس از کاهش تولید عربستان افزایش یافت

اقتصاد جهانی

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه به دلیل خوش بینی نسبت به توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در پی گزارش مشاغل مختلف در ایالات متحده، افزایش یافت. شاخص ام‌اس‌سی‌آی آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن ثابت ماند و افزایش در برخی بازارها ضرر سهام چین را جبران کرد.

نیکی ژاپن 2.1 درصد افزایش یافت و برای اولین بار از جولای 1990 به سطح بالای 32000 رسید.

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.4 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص بلو چیپ چین 0.7 درصد کاهش یافت. مورگان استنلی با استناد به عواملی مانند تاخیر در بهبود درآمد، چشم انداز ضعیف ارز و عدم اطمینان ژئوپلیتیک، اهداف شاخص خود را برای شاخص های فراساحلی چین کاهش داد.

نفت WTI

قیمت نفت پس از اعلام کاهش قابل توجه تولید عربستان سعودی افزایش یافت و نفت برنت با 1.2 درصد افزایش به 77.07 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با 1.3 درصد افزایش به 72.69 دلار در هر بشکه رسید. این خبر به تثبیت قیمت نفت در میان نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد چین کمک کرد.

ایالات متحده در ماه گذشته 339000 شغل ایجاد کرد که منجر به انتظارات مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این ماه شد. با این حال، اگر تورم ایالات متحده همچنان بالا بماند، احتمال 70 درصد وجود دارد که نرخ ها می توانند به 5.25-5.5 درصد یا بالاتر در جلسه سیاست گذاری جولای برسند.

بازدهی اوراق خزانه داری با افزایش بازدهی دو ساله و 10 ساله ایالات متحده ادامه یافت. رتبه بندی Fitch رتبه اعتباری “AAA” ایالات متحده را علیرغم توافق بدهی در حالت منفی حفظ کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود افزایش یافت و شاخص دلار (DXY) به 104.11 رسید. دلار همچنین در برابر ین ژاپن (USDJPY) و یورو (EURUSD) افزایش یافت.

یورو به دلار EURUSD

بانک مرکزی استرالیا (RBA) و بانک کانادا (BOC) قرار است در هفته جاری تشکیل جلسه دهند. گمانه زنی ها درباره افزایش احتمالی یک چهارم واحدی توسط RBA به دلیل افزایش حداقل دستمزد وجود دارد که به طور بالقوه می تواند فشارهای تورمی را تحریک کند. اقتصاددانان انتظار دارند BOC نرخ های بهره را در حالت تعلیق نگه دارد، اگرچه خطر یک افزایش بیشتر دیگر وجود دارد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید