EUR/USD روند صعودی را از سر گرفته و سطح 1.0900 را هدف قرار می دهد

ارز اروپایی هفته معاملاتی جدید را با حرکت مثبت آغاز می کند و EUR/USD را به نزدیکی ناحیه مقاومت کلیدی در رقم 1.0900 روز دوشنبه افزایش می دهد.

EUR/USD همچنان بر رویدادهای FOMC، ECB متمرکز است

  • EUR/USD نواحی از دست رفته را پس می گیرد و موفق می شود پس از دو عقب نشینی متوالی روزانه قدرتی را به دست بیاورد، و همزمان تمرکز خود را به سطح 1.0900 در میان موضع محتاطانه گسترده در آستانه رویدادهای کلیدی اواخر هفته تغییر دهد.
  • در واقع، FOMC در روز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و تا حد زیادی پیش‌بینی می‌شود که نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش دهد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا نرخ سیاستی خود را در روز پنجشنبه نیم درصد افزایش دهد.
  • در این میان توجه سرمایه‌گذاران باید بر روی حرکت‌های بالقوه آینده این دو بانک مرکزی بزرگ باقی بماند، جایی که احساسات سرمایه‌گذاران در معرض پیام‌های تند سیاست‌گذاران فدرال رزرو و ECB قرار می‌گیرد، احتمال چرخش فدرال رزرو، بهبود رشد اقتصادی. چشم انداز بهتر منطقه یورو و انعطاف پذیری اقتصاد ایالات متحده وجود دارد.
  • در تقویم اقتصادی، اعلام نرخ رشد تولید ناخالص داخلی GDP سه ماهه چهارم آلمان قرار دارد که توسط اعتماد نهایی مصرف‌کننده و احساسات اقتصادی در اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ایالات متحده، تنها شاخص تولید فدرال رزرو دالاس در روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

در اطراف EUR دنبال چه چیزی باشیم

  • به نظر می رسد که افزایش شدید امسال EUR/USD در حال حاضر با یک مانع اولیه و مناسب در اطراف 1.0930 روبرو شده است.
  • در همین حال، پرایس اکشن در اطراف ارز اروپایی باید به دنبال پویایی دلار و همچنین گام‌های بعدی احتمالی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در گردهمایی‌های آتی آنها در هفته آینده ادامه یابد.
  • به منطقه یورو برگردیم، اکنون به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به رکود کاهش یافته است، که در عین حال به عنوان یک محرک مهم در حفظ بهبود مداوم ارز واحد و همچنین روایت تندروانه بانک مرکزی اروپا باقی مانده است.
  • رویدادهای کلیدی در منطقه یورو در این هفته: نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم آلمان، اعتماد مصرف‌کننده نهایی EMU، احساسات اقتصادی (دوشنبه) – نرخ خرده‌فروشی/بیکاری آلمان/نرخ تورم فلش، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم EMU Flash (سه‌شنبه) – آلمان، PMI نهایی تولید EMU، نرخ تورم سریع EMU/نرخ بیکاری (چهارشنبه) – تراز تجاری آلمان، تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، ECB لاگارد (پنجشنبه) – آلمان، PMI خدمات نهایی EMU (جمعه).
  • مسائل برجسته دیگر: ادامه چرخه افزایشی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در بحبوحه گمانه زنیهای رو به کاهش برای رکود در منطقه و همچنان تورم بالا. تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر چشم انداز رشد و چشم انداز تورم در منطقه. خطرات ناشی از افزایش تورم.

سطوح کلیدی EUR/USD

  • تا کنون، این جفت ارز 0.17% در 1.0884 افزایش یافته است و با مقاومت بعدی در 1.0929 (بالاترین قیمت 26 ژانویه 2023) و سپس 1.0936 (بالاترین سطح هفتگی 21 آوریل 2022) و در نهایت 1.1000 (سطح دور) روبرو می شود. از سوی دیگر، شکست 1.0766 (کمترین سطح هفتگی 17 ژانویه) 1.0608 (SMA 55 روزه) را در مسیر 1.0481 (کمترین قیمت ماهانه 6 ژانویه) هدف قرار می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید