با کاهش تورم اروپا، دلار به بالاترین حد خود از اواسط مارس رسیده است

اقتصادی اروپا

دلار آمریکا روز چهارشنبه به شدت افزایش یافت و به بالاترین سطح در بیش از دو ماه گذشته رسید. این به چندین عامل نسبت داده شد:

شاخص دلار امریکا DXY

تورم اروپا: داده ها نشان داد که تورم اروپا سریعتر از حد انتظار کاهش می یابد، به ویژه در فرانسه و برخی از بزرگترین ایالت های آلمان. این امر فشار بر بانک مرکزی اروپا (ECB) را برای افزایش نرخ بهره کاهش داد و جذابیت یورو را در مقایسه با دلار کاهش داد.

بهبود ضعیف چین: داده‌های ضعیف اقتصادی از چین نشان داد که بهبود این کشور از قرنطینه‌های COVID-19 در حال تزلزل است. فعالیت کارخانه‌های چین در ماه می سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافت. ضعیف‌تر شدن چین برای دلار آمریکا و تا حدی ین ژاپن در برابر ارزهایی مانند یورو و دلار استرالیا مثبت تلقی می‌شود.

قطعنامه محدودیت سقف بدهی ایالات متحده: حل احتمالی بن بست سقف بدهی ایالات متحده به عنوان حمایت از سهام ایالات متحده تلقی شد و احتمالاً دلار را تقویت کرد.

ارزهای دیگر

دلار به ین ژاپن USD/JPY

ین ژاپن: ین ژاپن در برابر دلار نوساناتی را تجربه کرد. در حالی که در ابتدا پس از آن که دیپلمات ارشد ارزی ژاپن به نظارت دقیق حرکات بازار ارز اشاره کرد، سقوط کرد، اما بعداً دوباره بازگشت. حرکت ین در برابر دلار به دقت تحت نظر است و سطح 150 به عنوان آستانه قابل توجهی در نظر گرفته می شود که می تواند مقامات ژاپنی را به مداخله وادار کند.

لیر ترکیه: لیر ترکیه پس از تمدید دو دهه قدرت خود توسط رئیس جمهور طیب اردوغان در انتخابات روز یکشنبه، به کمترین میزان خود یعنی 20.75 در هر دلار رسید. کاهش ارزش لیر ترکیه به تقویت دلار کمک کرد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید