قیمت طلا به دلیل تفاهم در مورد بدهی ایالات متحده و توقع بازار از نرخ بهره کاهش یافت

XAU/USD

قیمت طلا به دلیل عوامل متعددی نزدیک به پایین‌ترین حد در دو ماه گذشته مانده است. این عوامل عبارتند از:

اونس جهانی طلا - XAU/USD

خوش بینی نسبت به توافق سقف بدهی ایالات متحده: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به دورنمای تصویب قرارداد سقف بدهی با رئیس مجلس نمایندگان کوین مک کارتی ابراز اطمینان کرد. این خوش بینی جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی امن کاهش داد.

کاهش گانه زنی برای توقف سیاست افزایش نرخ فدرال رزرو در ماه ژوئن: مقامات فدرال رزرو اخیراً چشم‌انداز تندروانه‌تری در مورد نرخ‌های بهره ابراز کرده‌اند که نشان‌دهنده تشدید بالقوه سیاست‌های پولی است. نرخ های بهره بالاتر از جذابیت شمش های با بازده صفر مانند طلا می کاهد.

عبور از رویدادهای با نوسانات بالا: حل و فصل رویدادهایی مانند بحران بانکی منطقه ای ایالات متحده و وضعیت سقف بدهی ایالات متحده باعث کاهش علاقه بازار به طلا شده است. سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال دارایی‌های پرریسک‌تر برای بازدهی بهتر باشند، که تقاضا برای طلا را کاهش می‌دهد.

با در نظر گرفتن این عوامل، قیمت لحظه ای طلا با 0.2 درصد کاهش به 1938.57 دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.3 درصد کاهش به 1938.30 دلار رسید.

علاوه بر این، هر اونس نقره با 0.7 درصد کاهش به 23.03 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 1027.27 دلار رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید