ین ژاپن به روند کاهشی خود در برابر دلار ادامه می دهد و به پایین ترین حد پنج روزه رسید

USD/JPY

ین ژاپن برای پنج روز متوالی در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است. این روند توسط گزارش رشد ژاپن که اخیرا منتشر شده است، هدایت می شود که نشان می دهد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور نسبت به سال گذشته 1.6 درصد رشد داشته است. این رشد الگوی دو فصل متوالی انقباض اقتصادی در سه ماهه سوم و چهارم سال 2022 را شکست که در آن نرخ رشد به ترتیب 1- و 1/0- درصد بود.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

در پاسخ به گزارش رشد مثبت، دلار آمریکا تقویت شد و جفت ارز USD/JPY را بالاتر برد. در طول معاملات آسیایی، این جفت به بالاترین سطح 136.90 ین رسید. طی پنج روز گذشته، جفت USD/JPY 2.3% یا بیش از 300 پیپ افزایش یافته است که نشان دهنده یک حرکت صعودی قابل توجه است. این افزایش در USD/JPY منعکس کننده روند مشابهی است که در سایر جفت ارزهای مرتبط با دلار آمریکا، مانند EUR/USD و GBP/USD مشاهده شده است، که هر دو به دلیل قدرت دلار در حال کاهش بوده اند.

با این حال، شایان ذکر است که انتشار آتی داده های اولیه مطالبات بیکاری فردا و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه، می تواند نوسانات جدیدی را ایجاد کند و به طور بالقوه روند فعلی را مختل کند. این رویدادها ممکن است بر بازار فارکس تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به تغییر در نرخ مبادله بین دلار آمریکا و ین ژاپن و همچنین سایر جفت ارزها شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید