تثبیت دلار قیمت طلا را محدود می کند، سرمایه گذاران به بحران بدهی ایالات متحده نگاه می کنند

XAU/USD

قیمت طلا در روز چهارشنبه با نگرانی سرمایه گذاران از مذاکرات طولانی مدت محدودیت بدهی ایالات متحده، ثابت ماند. هر اونس طلا در هنگام نگارش با 0.1 درصد افزایش به 1991.35 دلار رسید.

طلا XAU/USD در کاهش قیمت کمتر از 2000 دلار به خوبی حمایت شده است و با طولانی شدن روند سقف بدهی، برخی ناامیدی در بازار وجود دارد که بر احساسات تأثیر منفی می گذارد. به گفته تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade، این ناامیدی می تواند جریان های امنی را برای طلا ایجاد کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد کنگره، برای جلوگیری از دیفالت بدهی ایالات متحده به توافق نزدیک‌تر شدند. تهدید یک کابوس اقتصادی بایدن را وادار کرد تا سفر آسیایی خود را در این هفته کوتاه کند.

پس از آنکه خرده‌فروشی در ایالات متحده و اظهارات تند مقامات فدرال رزرو باعث شد تا احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره افزایش یابد، طلا از سطح 2000 دلار سقوط کرد.

واترر افزود: «هر گونه لفاظی در مورد مبارزه با تورم از سوی مقامات فدرال رزرو از هم اکنون تا نشست ژوئن، قیمت طلا را مختل می کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران در حال حاضر با احتمال 82.1 درصد از نگه داشتن نرخ های بانک مرکزی ایالات متحده در ماه ژوئن قیمت گذاری می کنند.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY Securities، گفت: به طور جداگانه، حل بحران بدهی به طور لحظه ای شاهد فروش طلا خواهد بود، در حالی که در صورت دیفالت، “نمی توان گفت که طلا چقدر بالا خواهد رفت.”

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره نقطه ای پس از رسیدن به پایین ترین سطح شش هفته ای در جلسه قبل با 0.1 درصد افزایش به 23.76 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1063.71 دلار رسید و پالادیوم با 0.3 درصد افزایش به 1505.93 دلار رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید