بازار فارکس امروز – تغییر تمرکز بازار به بانک انگلستان، تثبیت دلار پس از آمار تورم

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در بازار فارکس بدانید:

به دنبال کاهشی که در واکنش اولیه به داده‌های تورم آوریل در روز چهارشنبه مشاهده شد، شاخص دلار آمریکا DXY در اوایل پنج‌شنبه افزایش یافت. بانک انگلستان (BoE) تصمیمات سیاست پولی را بعداً در امروز اعلام خواهد کرد و اندرو بیلی، رئیس جمهور، در مورد چشم انداز سیاست اظهار نظر خواهد کرد و به سؤالات مطبوعات پاسخ خواهد داد. شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آوریل و ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی در سند اقتصادی ایالات متحده نشان داده خواهد شد.

اداره آمار کار ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که تورم سالانه در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، در آوریل از 5 درصد در ماه مارس به 4.9 درصد کاهش یافت، در حالی که انتظار بازار 5 بود. ٪. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده پس از داده های مربوط به تورم و بازدهی معیار 10 ساله یک رگه برنده چهار روزه را شکست و بیش از 2 درصد در روز از دست داد. به نوبه خود، شاخص دلار آمریکا در محدوده منفی بسته شد. با این حال، حال و هوای مختلط بازار به دلار آمریکا کمک کرد تا در برابر رقبای خود در اواخر جلسه آمریکا مقاوم بماند.

در طی ساعات معاملات آسیایی در روز پنجشنبه، CPI ماهانه در چین در ماه آوریل 0.1% کاهش یافت و نرخ تغییر سالانه را از 0.7% در مارس به 0.1% کاهش داد. در همین حال، داده‌های استرالیا نشان داد که انتظارات تورمی مصرف‌کننده در ماه می از 4.6 درصد در آوریل به 5 درصد رسیده است که مطابق با انتظارات بازار است. AUD/USD در اوایل روز پنج شنبه در عقب می ماند و نزدیک به 0.6750 معامله می شود.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا پس از نشست سیاست گذاری ماه مه، نرخ بهره خود را 25 واحد پایه به 4.5 درصد افزایش دهد. BoE همچنین پیش بینی های اصلاح شده خود را برای رشد و تورم منتشر خواهد کرد. فعالان بازار توجه زیادی به تقسیم آرا و نظرات بیلی در مورد افزایش نرخ اضافی در آینده نزدیک خواهند داشت. GBP/USD در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی تقریباً بدون تغییر بسته شد و قبل از این رویداد در کانالی فشرده در حدود 1.2600 معامله شد.

EUR/USD در روز چهارشنبه افزایش های روزانه کوچکی را ثبت کرد اما نتوانست 1.1000 را پس بگیرد. در حالی که فعالان بازار آخرین اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) را ارزیابی می کنند، این جفت ارز در محدوده منفی 1.0950 باقی می ماند.

قیمت طلا پس از انتشار آمار تورم در ایالات متحده به منطقه 2050 دلار افزایش یافت اما نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند. XAU/USD در اوایل پنجشنبه نزدیک به 2030 دلار بلاتکلیف می ماند.

تحت فشار کاهش بازدهی ایالات متحده، USD/JPY در روز چهارشنبه نزدیک به 100 پیپ از دست داد و سپس وارد مرحله تثبیت کمی بالاتر از 134.00 در اوایل پنجشنبه شد. خلاصه نظرات بانک مرکزی ژاپن برای نشست آوریل بار دیگر تاکید کرد که با توجه به عدم اطمینان در مورد چشم انداز جهانی، آنها باید به سیاست آسان فعلی ادامه دهند.

بیت کوین در روز چهارشنبه در محدوده وسیعی نوسان داشت اما در نهایت روز را با قیمت زیر 28000 دلار به پایان رساند. BTC/USD در اوایل پنجشنبه به 27500 دلار کاهش یافت. اتریوم در اوایل جلسه آمریکا مورد توجه قرار گرفت اما نتوانست به دستاوردهای بهبود خود در روز چهارشنبه بچسبد. در صبح اروپا، ETH/USD به کاهش تا 1800 دلار ادامه می‌دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید