با توجه معامله گران به مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده و داده های تورم، دلار بالا می رود

شاخص دلار DXY
  • روز سه شنبه، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی از جمله یورو افزایش یافت، زیرا معامله گران منتظر مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده و داده های جدید تورم برای درک بهتر چشم انداز اقتصادی و آینده نرخ های بهره ایالات متحده بودند. انتظار می‌رود که داده‌های تورم ایالات متحده که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، تأثیر قابل‌توجهی بر احساسات بازار داشته باشد، به‌ویژه پس از انتشار آمارهای قوی‌تر از حد انتظار مشاغل در هفته گذشته.
  • در همین حال، داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که واردات چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است، در حالی که رشد صادرات کندتر از ماه مارس بوده است. این تأثیر محدودی بر ارزها داشت، اما به طور گسترده در بازارها به حرکت های کاهش ریسک کمک کرد.
  • به گفته تحلیلگران، هر گونه تغییر سیاستی توسط فدرال رزرو باید در پس زمینه آشفتگی اخیر در بخش بانکی ایالات متحده و بن بست سیاسی در واشنگتن بر سر حل سقف بدهی این کشور و اجتناب از دیفالت شدن ارزیابی شود. نظرسنجی سه ماهه فدرال رزرو از افسران وام بانکی در روز دوشنبه نشان داد که شرایط اعتباری برای مشاغل و خانوارهای ایالات متحده در ابتدای سال به سخت‌تر شدن ادامه می‌دهد، که این یکی از اولین معیارهای احساسی در بخش بانکی پس از دوره اخیر ورشکستگی بانک‌ها است.
  • شاخص DXY دلار آمریکا 0.1 درصد افزایش یافت و به 101.5 رسید، اما در نزدیکی پایین ترین سطح اخیر باقی ماند زیرا معامله گران به اوج نرخ بهره آمریکا چشم دوخته بودند. EUR/USD با 0.2 درصد کاهش به 1.09800 دلار رسید، در حالی که ین ژاپن 0.3 درصد افزایش یافت و به 134.790 در هر دلار رسید. .
  • GBP/USD به طور کلی در حدود 1.26190 دلار ثابت بود، پیش از جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی در روز پنجشنبه، جایی که به نظر می رسد بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مبارزه با بالاترین نرخ تورم در اروپای غربی، نرخ بهره را تا 4.5 درصد افزایش دهد. کنت بروکس، رئیس تحقیقات بازار فارکس در Societe Generale، گفت که با توجه به احتمال لحن تندورانه از سوی BoE در کنار افزایش مورد انتظار نرخ بهره، استرلینگ بهتر از یورو در برابر دلار حفظ شده است. او گفت: یورو/ پوند پس از شکستن میانگین متحرک 200 روزه در هفته گذشته همچنان قدرت خود را از دست می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید