بازار فارکس امروز – افزایش غیرمنتظره نرخ بانک مرکزی استرالیا و داده های تورم اتحادیه اروپا

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا آنچه باید در روز سه شنبه 2 مه (12 اردیبهشت) بدانید آمده است:

  • با واکنش بازارها به تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی استرالیا (RBA) مبنی بر افزایش 25 واحد پایه (bps) به 3.85 درصد، دلار استرالیا در برابر رقبای خود تقویت می شود. در همین حال، شاخص دلار آمریکا DXY رشد روز دوشنبه را تثبیت می کند. گزارش تورم آوریل از منطقه یورو توسط فعالان بازار قبل از داده های JOLTS Job Openings and Factory Orders از ایالات متحده در جلسه آمریکا به دقت مشاهده خواهد شد.
  • در بیانیه سیاست خود، RBA اشاره کرد که هیئت مدیره انتظار دارد که ممکن است به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد. RBA در بیانیه سیاست خود توضیح داد: «افزایش بیشتر نرخ به چگونگی تحول اقتصاد و تورم بستگی دارد. با تقویت غافلگیری تندورانه، AUD/USD بیش از 1% در روز افزایش یافت و بالای 0.6700 معامله شد.
  • پیش‌بینی می‌شود که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) و HICP اصلی در منطقه یورو در ماه آوریل به ترتیب در 6.9 و 5.7 درصد بدون تغییر باقی بماند. پس از کاهش روز دوشنبه، EUR/USD به افزایش اندک بهبودی نزدیک به 1.1000 در صبح اروپا چسبیده است. نظرسنجی وام بانکی بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز توسط فعالان بازار مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا تأثیر بحران بانکی بر شرایط مالی در منطقه یورو را مشاهده کند.
  • GBP/USD روز دوشنبه 70 پیپ از دست داد و تمام سودهای ثبت شده در روز جمعه را پاک کرد. این جفت در اوایل روز سه شنبه در حدود 1.2500 نسبتاً آرام می ماند.
  • بار دیگر، قیمت طلا نتوانست بالای 2000 دلار بماند و روز دوشنبه تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در محدوده منفی بسته شد. اوایل روز سه‌شنبه، بازدهی معیار 10 ساله ایالات متحده بالای 3.5 درصد ثابت است و به XAU/USD اجازه نمی‌دهد کشش پیدا کند. این جفت آخرین بار در روز کمی بالاتر از 1980 دلار معامله شد.
  • پس از رالی چشمگیر دو روزه، USD/JPY بالاتر رفت و به قوی‌ترین سطح خود از اوایل ماه مارس به بالای 137.70 رسید. این جفت در اوایل روز سه‌شنبه به رشد متوسط روزانه خود می‌چسبد و به راحتی بالای 137.50 باقی می‌ماند.
  • بیت کوین در روز دوشنبه 4 درصد سقوط کرد و آخرین بار BTC/USD در حال آزمایش 28000 دلار بود. اتریوم 2 درصد از دست داد و ETH/USD در فاصله 1800 دلاری وارد بازار شد و در اوایل روز سه شنبه به 1850 دلار رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید