XAU/USD موفق شده از میانگین متحرک 50 روزه دفاع کند، اما صعودی همچنان محدود است

  • قیمت طلا حرکت تثبیت قیمت خود را در اوایل جلسه اروپا در روز دوشنبه افزایش داد و در حال حاضر در منطقه 1865 دلار قرار دارد. XAU/USD می‌تواند بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) نگه داشته شود، اگرچه در فاصله قابل توجه بیش از یک ماهه که روز جمعه لمس شد، باقی مانده است.

فدرال رزرو تندرو به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا عمل می کند

  • چشم انداز تشدید سیاست های بیشتر توسط فدرال رزرو (Fed) همچنان به حمایت از دلار آمریکا ادامه می دهد و به عنوان یک باد مخالف برای قیمت بدون بازده طلا عمل می کند. در واقع، تعدادی از سیاستگذاران کمیته بازار باز فدرال (FOMC) از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته بر لزوم افزایش بیشتر نرخ بهره برای کنترل کامل تورم تاکید کردند.
  • علاوه بر این، بازنگری سالانه وزارت کار در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز جمعه نشان داد که قیمت های مصرف کننده به جای کاهش طبق برآورد قبلی، در ماه دسامبر افزایش یافت. علاوه بر این، انتظارات تورمی یک ساله نظرسنجی دانشگاه میشیگان در این ماه از 3.9 درصد قبلی به 4.2 درصد افزایش یافت و مجدداً بر انتظارات برای فدرال رزرو تندرو تر تأکید کرد.

ترس از رکود به پناهگاه امن XAU/USD کمک می کند

  • این به نوبه خود، به دلار کمک می کند تا نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود باقی بماند، که به عنوان عامل دیگری در محدود کردن افزایش قیمت طلا به دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. با این اوصاف، محیط کم خطر رایج – در میان خطرات احتمالی رکود – تا حدی از فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن حمایت می کند و حداقل فعلاً به محدود کردن مسیر نزولی کمک کرده است.

تمرکز بر روی ارقام تورم مصرف کننده از ایالات متحده است

  • جدای از این، خطر افزایش تورم در ماه ژانویه از قیمت طلا حمایت می‌کند، که به عنوان محافظی در برابر افزایش تورم در نظر گرفته می‌شود. از این رو، تمرکز بازار همچنان به گزارش مهم CPI از ایالات متحده (ایالات متحده) که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، قرار گرفته است. این داده ها می توانند بر مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر بگذارند و مسیر کوتاه مدت XAU/USD را تعیین کنند.

چشم انداز فنی قیمت طلا

  • از منظر فنی، شکست پایدار و پذیرش کمتر از SMA 50 روزه، در حال حاضر در حدود منطقه 1856 دلاری، به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته خواهد شد. سپس قیمت طلا می تواند کاهش را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 1830 دلار در مسیر منطقه 1818-1817 دلار و رقم دور 1800 دلار تسریع بخشد.
  • از طرف دیگر، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومت سختی در نزدیکی منطقه 1875 دلار مواجه خواهد شد. پس از آن، رقم 1900 دلاری شکل گرد است. دومی باید به عنوان یک نقطه محوری عمل کند، که در بالای آن یک دوره کوتاه پوشش می تواند قیمت طلا را به منطقه ازدحام 1925 تا 1930 دلار برساند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید